Een goede voorbereiding…

collage zelfgemaakt

Zoals beloofd zou ik een paar traktatieversieringen uit de Omnibus van Tine Harleman maken. En dus kocht ik wat chenille en kartonnen vouwblaadjes, want die twee ingrediënten zag ik veelvuldig terugkomen. En oja, en een zakje met doosjes gepofte rijstringetjes met yoghurt, want die doosjes vormen de basis van veel creaties.

Ik begon met een kriebelbeestje: een bijtje. Uhm, geen glaspapier… Maakt niet uit dan maak ik wel een mooi kleurrandje om de vleugel.

Het ontwerp is supermakkelijk uit te voeren. Duidelijke uitleg, alleen de tekeningetjes natekenen is voor een tekenleek als ik nog best wel een dingetje. Helemaal als het symmetrisch moet zijn. Een geel, niet al te dik vouwblaadje komt goed van pas, omdat je op die manier makkelijk kunt overtrekken.

Om niet meteen te denken: het bijtje is makkelijk om te maken, dus zal alles wel goed gaan, maak ik ook nog een sneeuwpop. Ja, en daar heb je het al: ik gebruik een veel te dun wit papiertje voor de pop. Het blijkt te gammel, voor een stevige pop. En ook voor de watten gebruik ik een wattenschijfje in plaats van gewoon dotten. Het ziet er niet uit.  Zo blijkt maar weer: een goede voorbereiding is het halve werk…

Merike

 

One thought on “Een goede voorbereiding…

  1. Pingback: Traktatie: rozijntjes in schaapskleren | Hiep en Hoera

Geef een reactie

