Tafelziel: een feest voor je tafel

Floor Heslenfeld van Tafelziel kwam op wel een heel leuk idee om je tafel een extra dimensie te geven: doorzichtig zeil waaronder of waarop je al je creatieve uitspattingen kwijt kan. Van een papieren piano tot een compleet grasveld. Aan Hiep en Hoera vertelt ze.
Tafelziel collage


Hoe ben je op het idee gekomen?
Ik ergerde me groen en geel aan het ‘gezellige’ Mexicaanse tafelzeil dat altijd bij ons op tafel lag. Heel leuk, maar ik wilde mijn mooie tafel wel weer eens zien. Ik vond het teveel gedoe om na iedere maaltijd het zeil schoon te maken en op te bergen, het was immers toch weer nodig voor het knutselen, dus bleef het liggen. Tijdens mijn zoektocht naar alternatieven kwam ik dit prachtige materiaal tegen dat aan al mijn wensen voldeed. Het is transparant, kan op de maat van het tafelblad gesneden worden (het hangt dus niet over) en is zeer makkelijk schoon te houden.
Eenmaal op de tafel begonnen mijn kinderen hun tekeningen en briefjes onder het Tafelziel uit te stallen. Ik was meteen dubbel enthousiast, en de mensen die bij ons over de vloer kwamen ook! Hier moest ik dus iets mee.

Wat maak je zelf voor creaties onder het zeil als je kinderen jarig zijn?
Het leuke van Tafelziel is dat je de tafel werkelijk in ieder thema kan aankleden! Voor de verjaardag van de kinderen maak ik altijd iets in een thema wat ze op dat moment leuk vinden. Zo heb ik al eens Hedwich de sneeuwuil uit Harry Potter nagemaakt omdat mijn dochter toen de boeken aan het lezen was die ze heel erg gaaf vond. Of Pinky Pie (My Little Pony) waar een andere dochter fan van was. En een pianoslinger voor mijn dochter die (na veel zeuren) eindelijk mocht gaan pianospelen. Voor inspiratie zoek ik op internet naar voorbeelden. Ik gebruik dan veelal grote vellen karton (van de kantoorboekhandel) waar ik mee aan de knutsel ga. Tip: Als je op de achterkant tekent, het daarna uitknipt en omdraait ziet niemand dat je 10 keer fout hebt getekend 🙂 Leuke lettertypes, zoals het speciale Harry Potter alfabet, download ik van Internet en print ze dan in het groot uit (en knip ze daarna uit).
IMG_6687
Heb je nog een tip wat je kan doen tijdens een kinderfeestje?
Echt gras op de tafel voor een voetbalfeestje of een binnen-picknick. Dit doet het altijd erg goed bij mijn eigen kinderen! Je tafel is beschermd met het Tafelziel dus je kan de graszoden er zo over uitrollen. Of maak mooie placemats als tafelschikking. Je kunt dan bijvoorbeeld een leuke foto van je kind met een vriendje/vriendinnetje uitprinten en op de plek leggen waar het betreffende vriendje/vriendinnetje komt te zitten. Ook leuk is het om een spel te maken dat je eronder legt, bijvoorbeeld ganzenbord met eigen regels. Ieder kind mag dan zijn eigen pion uitzoeken (een Playmobil of My Little Pony figuurtje, een appel of favoriete beker of iets dergelijks). Dikke pret!
2 thoughts on “Tafelziel: een feest voor je tafel

  1. Pingback: Hiep en Hoera! 1oo blogs! | Hiep en Hoera

  2. Pingback: Confetti en Tafelziel gaan altijd goed samen! | Hiep en Hoera

Geef een reactie

