Een kijkje achter de schermen (deel 2)

circuscollage

Vorige week heb ik jullie laten zien hoe ik tot het ontwerp van het aapje kwam, maar omdat een apenthema wat beperkt was besloten Merike en ik dat we het wat breder wilden zoeken en zo kwamen we uit op het thema circus als ons tweede thema voor Hiep en Hoera. Hoe de rest van de circusfamilie ontstond vertel ik je graag in dit blog. Eerst bedacht ik wat voor figuren je zoal in het circus tegenkomt en kwam uit bij: een olifant, een leeuw, de spreekstalmeester en een clown. Aangezien ik het altijd jammer vind om het wiel nog een keer uit te vinden ging ik eerst eens kijken wat ik in de loop van de jaren zoal had gemaakt dat bij het circusthema zou kunnen passen. Toen mij jongste zoon Kian 2 jaar werd had ik een hele leuke circustrein muts voor hem ontworpen.

kian 2 jaar

Maar toen ik de leeuw en olifant naast de aap zag pasten ze totaal niet bij elkaar, dus ging ik verder zoeken in mijn oude ontwerpen. En kwam ik nog een andere olifant tegen die ik ooit gemaakt had, een leeuw die ik eens een keer getekend had en ook nog een leuke clown.

olifantleeuwclown

Nu paste dit allemaal nog niet echt bij elkaar maar ik had in ieder geval een begin. Ik besloot dat ik hoofden wilde maken en dat ik die op een soort button ging plakken, ik koos de drie primaire kleuren als basis en ging aan de slag, met het volgende resultaat

dierencollage

Daarna ging ik aan de slag met de clown en de spreekstalmeester.

clownspreekstalmeester

Zoals je misschien al had gezien, heb ik een aantal kenmerken bij alle figuren gelijk gehouden zodat er een eenheid zou zijn, zo zijn alle ogen exact hetzelfde en heb ik voor de details hetzelfde bijzondere papiertje gebruikt.
Maar er ontbrak duidelijk nog iemand, ik wilde graag een zesde familielid, daarom plaatste ik het volgende oproepje op mijn facebook pagina

Schermopname (1)

Het was al snel duidelijk dat het een vrouw moest zijn en dan het liefst een koorddanseres.
Wat me wel meteen opviel door het maken van deze collage was, dat het hoofd van de aap in verhouding tot de andere figuren erg groot was en ik vond hem eigenlijk ook niet circus genoeg, dus ik ging weer aan de slag.
Met het volgende resultaat:

aap koordanseres

De hele circusfamilie is nu compleet, volgende week deel 3 (tevens het laatste deel van deze serie) over wat ik uiteindelijk allemaal voor Studio Kisa heb gemaakt met deze figuren.

Anne

 

4 thoughts on “Een kijkje achter de schermen (deel 2)

  1. Pingback: Een kijkje achter de schermen (slot) | Hiep en Hoera

  2. Pingback: Het circus verlaat de stad | Hiep en Hoera

  3. / very enjoy your posting kind, very inersetting, don’t give up as well as keep writing mainly because it just simply that is worth to read it, looking forward to look into more and more of your current well written articles, have a good one

    Like

  4. Pingback: Een kijkje achter de schermen | Hiep en Hoera

Geef een reactie

