Schattig: ‘Mam, maak je van deze tekening mijn traktatie?’

Hiep en Hoera Paard.jpgOm deze foto op Facebook konden we echt niet heen. Hoe leuk is het als je kind zelf een ontwerp maakt voor een traktatie. We belden met Aafje, de moeder van Sofie (8).

Aafje vertelt dat haar dochter ver voor haar verjaardag een vel papier op tafel kwakte met een eigen ontwerp van een paardenhoofd. Zo van: dit wil ik als traktatie. “Ik heb de tekening dus bewaard en toen ze eindelijk mocht trakteren hebben we het ontwerp samen uitgevoerd.” Aafje moest alleen wel even bedenken hoe ze de vorm van een paardenhoofd kon maken en waar het van gemaakt moest worden. Aafje: “Het werden cakestukjes met botercrème, afgedekt door uitgerolde gele fondant. Sofie mocht de kleur kiezen.”

Zoals Sofie op de tekening al aangaf, moest de afwerking gedaan worden met dropveters in de kleuren rood en zwart. “Ze had ook druiven (zie de groene rondjes op de tekening) bedacht op ieder stukje cake – want mijn kinderen moeten altijd ‘gezonde’ traktaties uitdelen van mij-, maar dat kon ik niet realiseren. De druiven waren te vochtig waardoor het een kliederbende werd. De druiven zijn dus gesneuveld.”

De grote vraag is natuurlijk of Sofie het ontwerp van haar moeder vond lijken. Aafje: “Ze was erg trots en blij met het resultaat. En het leuke was dat we de uitvoering echt samen hebben gedaan.” En de klas? “De klas vond het HEEL LEUK! En ook lekker. Al betwijfel ik dat laatste, het was gewoon heel zoet en daar houden ze van.”

PS: Check de tekening linksboven: Sofie heeft het snuitje van het paard voor zichzelf gereserveerd.

Is de traktatie van jouw kind ook op een bijzondere manier tot stand gekomen en wil je daarover vertellen? Mail ons: hiepenhoera1@gmail.com

 

One thought on “Schattig: ‘Mam, maak je van deze tekening mijn traktatie?’

  1. Pingback: Trakteren op zomerse circusijsjes! | Hiep en Hoera

Geef een reactie

