Filmrecensie: Zootropolis

zootropolis

Afgelopen woensdag ging ik met mijn jongste zoon Kian (bijna 9) naar de voorpremière van Zootropolis. Als je je kinderfeestje liever niet thuis viert vind ik filmfeestjes altijd wel een heel leuk alternatief, mits er een leuke film draait uiteraard.
De kinderen die in de komende weken met hun partijtje naar de bioscoop willen, hebben geluk want Zootropolis is een hele leuke film.

Waar gaat het over?
Hoofdpersoon is Judy Hopp een konijn met grote ambities. Ze wil het allereerste politiekonijn worden. Ze groeit op op het platteland, maar droomt van Zootropolis de grote stad waar je alles kunt zijn wat je maar wilt (de Amerikaanse titel  Zootopia past eigenlijk  beter). Ze werkt hard, slaagt voor haar politie-examen en vertrekt naar de grote stad. Daar blijkt al snel dat ze het zich allemaal een stuk mooier had voorgesteld dan het daadwerkelijk is en dat het nog knap lastig is om als konijn serieus genomen te worden. Als er een vermissingszaak is die niemand op zich wil nemen grijpt ze haar kans,:ze krijgt 48 uur om de zaak op te lossen en anders is ze haar baan kwijt. Ze roept de hulp in van Nick Wilde een kruimeldief en samen gaan ze op onderzoek uit. Hoe dat afloopt?

trailer

Wat vond Kian van de film?
Het was een erg goed verhaal, heel grappig, maar ook spannend en soms een beetje eng. Judy en Nick zijn heel erg leuk om naar te kijken. Ze leren elkaar vertrouwen en worden echte partners, aan het eind van de film ken je ze echt. De film is heel mooi getekend vooral Zootropolis. Er zitten heel veel grapjes in de tekeningen. Zo vond ik de trein met drie ingangen heel erg leuk (een kleine ingang, een middelgrote en een grote, voor de verschillende maten dieren). Alle dieren lopen ook op hun achterpoten, dus giraffen zijn echt héééél lang. Er valt dus veel te lachen.

Eindoordeel
Zootropolis is echt een hele leuke film. Ik heb zelf ook heel erg van de film genoten en dat is lang niet zo bij elke kinderfilm. Ik moet bekennen dat ik soms moeite heb om wakker te blijven als ik met Kian naar de film ga, daar had ik bij Zootropolis absoluut geen last van. De leeftijdsindicatie is 6 jaar en ouder en die klopt ook wel. Toen wij er waren, waren er veel jongere kinderen en voor hen was de film af en toe echt te eng (veel gehuil in de zaal). Ook is het best een pittig verhaal dus je moet echt al goed een lang verhaal kunnen volgen. De dieren zijn natuurlijk heel leuk getekend en daardoor denk je al snel dat hij ook geschikt is voor kleine kinderen, maar ik zou het niet aanraden. Het verhaal gaat over of roofdieren en prooidieren vredig samen kunnen leven en dat gaat er af en toe vrij heftig aan toen. Dus afhankelijk van de kinderen die op je feestje komen zou ik hem aanraden voor kinderen vanaf een jaar of 8

Anne

Geef een reactie

