DIY: uitnodigingen met een lente thema

hoofdfoto

Vandaag wil ik twee simpele ideeën laten zien voor een uitnodiging voor een lentefeestje. Beide hebben gemeen dat ze voornamelijk gemaakt zijn met cirkels.

Wat heb je nodig?

cirkels

Verschillende ronde vormen die je als mal kunt gebruiken. Als je het jezelf gemakkelijk wilt maken kun je er ook voor kiezen een cirkelpons aan te schaffen. Je hebt deze in allerlei diameters en ze zijn verkrijgbaar bij de betere hobbywinkel (bijv. pipoos) of online.

papier

Verder heb je nodig: vrolijk gekleurd papier, papier met een printje is ook erg leuk om te gebruiken. Bij winkels als Kruidvat, HEMA en Action kun je hele pakken papier met de leukste printjes kopen.

Uitnodiging met rups

rups1

Voor de rups gebruikte ik een eierdopje als mal. De diameter is ongeveer 4cm. Werkwijze: eierdopje omtrekken met een potlood (op donker papier vind ik een wit potlood altijd wel handig, maar een gewoon potlood kan natuurlijk ook) daarna de cirkel uitknippen. Zo maakte ik 7 cirkels uit verschillende kleuren papier voor één uitnodiging. Uit stevig groen karton knipte ik een rechthoek van ongeveer 10 bij 15 cm.

rups 2

Ik schikte de cirkels op het groene kaartje tot ik tevreden was met de kleurvolgorde en plakte ze vast. Let erop dat de cirkel die het hoofd wordt altijd bovenop ligt en dus een hele cirkel is. Ik plakte twee wiebelogen (ik zag ze gisteren nog bij de Action liggen) op de kop en tekende met zwarte stift mond, voelsprieten en voetjes. Daarna schreef ik op stevig wit papier: kom je op mijn feestje? Ik schetste er een tekstballonnetje omheen en knipte het uit en plakte dat naast de mond van de rups. Op de achterkant van het groene kaartje heb je alle ruimte voor de details van het feest.

rups nieuw

Bloem uitnodiging

bloem1

Voor de uitnodiging in de vorm van een bloem heb ik eerst uit stevig wit papier een cirkel gesneden met een diameter van 7,5 cm. Daarna uit verschillende kleuren papier 7 cirkels met een diameter van 5 cm. Deze heb ik in een bloemvorm op de grote witte cirkel geplakt

bloem2

Bij de HEMA vond ik lange satéprikkers met een brede bovenkant, die plakte ik op de achterkant. Op groen papier schetste ik de vorm van een blad en knipte dit uit en plakte ook deze aan de satéprikker vast. Ik maakte nog een cirkel van 7,5 cm en schreef daar alle informatie over het feestje op en plakte deze ook weer op de satéprikker. Klaar was mijn bloem.

bloem

Hoe leuk is dat om een heel boeket bloemen als uitnodigingen mee naar school te nemen om uit te delen?

Nog meer ideeën nodig? We hebben op Pinterest weer een heel leuk bord gemaakt over uitnodigingen met een lente thema.

Anne

2 thoughts on “DIY: uitnodigingen met een lente thema

  1. Pingback: Traktatie diy: boeket lolly’s | Hiep en Hoera

  2. Pingback: Partytime: spring is in the air! | Hiep en Hoera

Geef een reactie

