Traktatie DIY: boeket lolly’s

bewerkt

Vorige week kregen we zulke enthousiaste reacties op onze uitnodigingen diy en ook de vraag of we ideeën hadden voor echte lentetraktaties. Vandaag presenteren we de eerste: een boeket van lolly’s. Groots effect maar helemaal niet moeilijk om te maken.

collage1filter

Wat heb je nodig:

  • Verschillende kleuren papier
  • Lolly’s
  • Een rond bakje (ik vond deze bij de HEMA, hij heeft een diameter van 12 cm en een hoogte van 8cm)
  • Steekschuim (oase, te koop bij elk tuincentrum, ik betaalde voor een blok €0,99)
  • Lange satéprikkers (deze vond ik ook bij de HEMA)

collage2filter

Werkwijze
Uit groen papier knipte ik een lange reep van 8 cm hoog die ik om het witte bakje heen plakte. Ik knipte nog een strook papier van ongeveer 3 cm hoog uit een lichtere kleur groen. Hier sneed ik grassprieten uit en plakte deze rondom langs de bodem van het bakje.

collage 3filter

Tegenwoordig zijn er overal goedkope ponsen te koop (bovenstaande vond ik bij Action en Pipoos). Uit de verschillende kleuren papier ponsde ik verschillende bloemetjes en vlinders. Deze plakte ik op het bakje. Geen ponsen? Je kunt natuurlijk prima stickers gebruiken of zelf figuurtjes uit knippen (wel iets meer werk). Of je tekent/ schildert ze erop (ook heel leuk om samen met de jarige te doen).

collage4filter

Uit het gekleurde papier heb ik vervolgens verschillende bloemvormen geknipt en een gaatje in het midden geprikt.

Daarna  schuif je het lollystokje door het gaatje en je bloem is klaar.
Vind je al dat knippen nu te veel werk? Bij Studio Kisa kun je ook complete setjes kopen. Je hoeft dan alleen nog maar zelf lolly’s te regelen en de bloemen in elkaar te zetten.
Met een broodmes heb ik het steekschuim op maat gesneden en in het bakje gedaan, zodat ik de lollybloemen er mooi in kon steken.
Tenslotte heb ik vlinders gemaakt die ik op de lange satéprikkers heb geplakt en tussen de bloemen heb gestoken.

vlinders

Wat ook zo fijn aan deze traktatie is: hij is niet zo groot dus makkelijk te vervoeren.

Anne

 

 

3 thoughts on “Traktatie DIY: boeket lolly’s

  1. Pingback: Gezonde traktatie diy | Hiep en Hoera

  2. Pingback: De tuinmuts versie 2.0 | Hiep en Hoera

  3. Pingback: Partytime: spring is in the air! | Hiep en Hoera

Geef een reactie

