Paaspartijtje

 

PAASFEEST HIEP EN HOERAWe waren op zoek naar kinderfeestjes in de stijl van Pasen, want als je kind jarig is rond de Pasen (dit jaar laatste weekend van maart) wil je misschien toch iets doen met dit kleurrijke thema. En zo kwamen we uit bij Geitje Kinderpartijtje . En wat bleek? Suus Baars, organiseert niet alleen Paasfeestjes, maar allerlei leuke kinderfeestjes. En ze komt gewoon bij je thuis. Waar je ook woont. Daar wilden we natuurlijk het fijne van weten!

Kun je eerste even vertellen wat de gedachte achter Geitje Kinderpartijtje is?
Ik ben Geitje Kinderpartijtje eigenlijk begonnen, omdat ik merkte dat kinderen tegenwoordig veel naar indoor speeltuinen gaan met kinderfeestjes. Natuurlijk is dat heel erg leuk, maar ik merkte dat vooral ouders voor een indoor speeltuin kiezen omdat ze eigenlijk niet zo handig met kinderfeestjes zijn. Ik mis daardoor een beetje de kinderfeestjes zoals ik ze zelf vroeger had, lekker thuis met cakejes versieren en leuke spelletjes. Vanuit die gedachte, en met wat hulp van een goede vriendin, is Geitje Kinderpartijtje ontstaan.
Met Geitje Kinderpartijtje wil ik ouders een makkelijk alternatief aanbieden, zonder gedoe voor jou als ouder zelf. Van de boodschappen tot aan de goodie bags, alles wordt door mij geregeld voor een zo laag mogelijke prijs. Het enige wat je als ouder nog zelf moet regelen is een eventuele lunch of avondeten! (En soms is wat hulp erg fijn bij het ophangen van de slingers! Ik ben namelijk niet zo groot!) Lekker makkelijk dus en je hoeft de deur niet uit!

Krijg je vaak aanvragen om een kinderpartijtje te organiseren tijdens Pasen en dan ook nog met een Paasthema?
Het paasthema is, net als Geitje Kinderpartijtje zelf, vrij nieuw, dus ik moet eerlijk bekennen dat het nog niet tot de populairste thema’s hoort. (Dit zijn namelijk Frozen en Superhelden…) Maar mijn feestjes zijn ook heel erg geschikt  als activiteit op basisscholen en de buitenschoolse opvang.

Is het eigenlijk leuk om tijdens feestdagen jarig te zijn?
Dit is lastig te zeggen, omdat dit natuurlijk heel erg persoonlijk is. Zelf ben ik bijvoorbeeld in de zomervakantie jarig en ik vond dat altijd vreselijk als kind, iedereen is dan namelijk op vakantie. Mijn oppaskindje van 7 is eind november jarig, vlak voor Sinterklaas dus en vindt dit helemaal niet erg. Ik ken ook kinderen die jarig zijn op 31 december, hoe feestelijk is dat! Elk jaar wordt er op jouw verjaardag vuurwerk afgestoken! Vaak vinden kinderen het extra feestelijk om jarig te zijn tijdens de feestdagen!

Waar bestaat jouw Paasfeest uit? Met andere woorden uit welke onderdelen bestaat het en kun je ze omschrijven?
Een compleet paasfeestje bestaat uit cupcakes versieren, cadeautjes uitpakken (eerst verstoppen natuurlijk!), een speurtocht waarbij de kinderen paaseieren moeten zoeken, want de paashaas is ze verloren, alle kinderen worden geschminkt en we gaan paaseieren versieren (gekookte en van papier) Daarnaast krijgen de kinderen tussendoor altijd iets lekkers en krijgen de kinderen aan het eind van het feestje ook een gevulde goodie bag mee naar huis!

Wat vinden kinderen meestal het leukst om te doen?
Dat verschilt heel erg qua leeftijd. Maar over het algemeen kan ik wel stellen dat een speurtocht toch wel heel erg populair is. En een speurtocht bij Geitje Kinderpartijtje is altijd inclusief een gevulde schatkist met voor elk kind een kleinigheidje. Ook het schminken is erg populair, vooral bij de meiden.

Waarom willen jullie niet meer dan 10 kinderen op het feestje?
De keus om het maximum aantal kinderen op 10 te houden is eigenlijk heel simpel. Bij meer dan 10 kinderen wordt het voor mij lastiger om iedereen aandacht te geven en iedereen in de gaten te houden bij het lopen van bijvoorbeeld een speurtocht. En nog een belangrijke reden, bij meer dan 10 kinderen moeten de kinderen zelf ook langer wachten bij het uitvoeren van opdrachten, en daar hebben ze natuurlijk helemaal geen zin in!

In welke omgeving organiseer je het feestje? En wat moet ik doen als ik daar niet in de buurt woon?
Ik kom gewoon bij jou thuis met al mijn spulletjes. Dat betekent dus dat ik door het hele land kinderfeestjes kan houden en dat is natuurlijk superleuk!

One thought on “Paaspartijtje

  1. Pingback: Partytime: spring is in the air! | Hiep en Hoera

Geef een reactie

