Gezonde traktatie DIY: molentjes

Molentjes

Vorige week hadden we op ons blog een diy voor een lollytraktatie, zelf heb ik geen problemen met het trakteren van snoep maar ik kan me voorstellen dat je dat liever niet doet. En er zijn natuurlijk ook scholen waar je geen snoep mag trakteren daarom deze week een DIY voor een gezonde traktatie.

Zelf word ik altijd heel vrolijk van molentjes en vind ze echt bij de lente passen. Het is ook helemaal niet moeilijk om ze te maken.

Wat heb je nodig:

  • Papier, gekleurd of met een leuk printje (let er wel op dat beide zijden bedrukt zijn)
  • Lange satéprikkers
  • Liniaal, mes, lijm

papierjes

Leuke papiertjes hè? Wij kregen ze cadeau van Deborah van BORAshop tijdens showup.

De knutsel/cadeaupapiervellen zijn te koop in haar webwinkel en heel erg geschikt voor deze DIY.

collage molentje

Het eerste wat ik deed was vierkantjes van 10cm bij 10cm uitsnijden. Daarna trok ik lijnen van hoek naar hoek zodat je een kruis krijgt. Ik sneed deze lijnen in tot 1 cm van het midden. Daarna vouw je de punten naar het midden en plakt ze op het middelpunt vast. Als je wilt dat je molentjes echt kunnen draaien maak je nu een gaatje in het midden waar je een eyelet inslaat (te koop bij fourniturenwinkels) hierna maak je het molentje met een spijker aan het stokje vast. Ik vond dit zelf teveel werk (ik heb er een uitgeprobeerd) en besloot uit gekleurd papier een rondje te ponsen dat ik in het hart van het molentje heb vastgeplakt. Vervolgens plakte ik het molentje op de satéprikker, zo dat er voldoende ruimte voor de traktatie bleef.

2016-03-13 14.36.32

Je traktatie is nu bijna klaar, je hoeft alleen nog maar lekkere dingen aan de satéprikkers te rijgen. Denk aan:

  • Cherry tomaatjes
  • Kokommer
  • Kaas
  • Druiven
  • Worst
  • enz…..

bloemetjes

Extra lenteachtig wordt het als je een bloemetjes uitsteker gebruikt.

Veel plezier met trakteren!

Anne

3 thoughts on “Gezonde traktatie DIY: molentjes

  1. Pingback: BORAshop: een feestje van papier. | Hiep en Hoera

  2. Pingback: Partytime: spring is in the air! | Hiep en Hoera

  3. Pingback: Blogs met een gouden randje | Hiep en Hoera

Geef een reactie

