Hiep en Hoera ontmoet De Kinderkookshop

kinderkookshop

Tijdens onze zoektocht naar leuke ideeën voor een circusfeestje kwamen wij terecht in de webshop van Anouk: de Kinderkookshop. De shop sprak ons direct aan door de mooie producten, leuke opzet en het originele concept. Daar wilden we graag meer van weten dus namen we contact op met Anouk voor een interview.

Zou je jezelf even voor willen stellen?
Hoi, ik ben Anouk! Trotse eigenaresse van de kinderkookshop en minstens zo trotse moeder van een dochter van 5 en een zoontje van 3.

Hoe ben je op het idee voor de Kinderkookshop gekomen?
Van oorsprong ben ik boekenredacteur. Met een grote voorliefde voor koken. Daarom volgde ik naast mijn werk een opleiding tot basiskok en werkte ik op mijn werk het liefst aan kookboeken. Het kriebelde wel om meer met eten en koken te gaan doen, maar wat? Die vraag raakte een beetje op de achtergrond toen de kinderen kwamen.
Maar er werden steeds minder boeken verkocht en begin 2014 raakte ik mijn baan kwijt. Toen ben ik gaan nadenken over wat ik echt wilde. Uiteindelijk viel met De Kinderkookshop alles op zijn plek: iets met koken, iets met schrijven, iets met kinderen. Het was een grote stap, maar wat ben ik blij dat ik het gedaan heb!

collage hartig

Verzin je al je recepten zelf?
De recepten voor de Kinderkookshop schrijf ik zelf. De meeste ontstaan gewoon omdat ik zelf nieuwe recepten voor thuis zoek. De ene keer voor koekjes, de andere keer moet er een groente op, de volgende keer hebben we een pastasaus die in de smaak valt. Maar voor de website probeer ik ook in te haken op actuele thema’s, of dat nu is een paasrecept, seizoensgroenten, Nationale Pannenkoekendag of de nieuwe moestuintjesactie in de supermarkt. Een enkele keer plaats ik een recept van een andere blog, het is ook heel leuk om zo eens een ander soort recepten te plaatsen dan je zelf zou maken.

Waar haal je je inspiratie vandaan?
Overal en nergens! Soms bedenk ik eerst een ingrediënt en later pas een gerecht erbij, soms zie ik iets lekkers in een kookboek of op Pinterest en bedenk ik een leuke variant daarop. Aan inspiratie geen gebrek; aan tijd helaas wel…

Waar moet een recept aan voldoen voordat het bij jou op de website mag?
Niet te ingewikkeld (ik ben zelf een snelle kok), vers, kindvriendelijk en natuurlijk lekker. Ik probeer gevarieerde maaltijden te maken en te plaatsen. Soms probeer ik een extra gezond recept te plaatsen, maar zelf bewandel ik eigenlijk altijd de middenweg: alles mag, als het maar niet te veel en niet te vaak is.
De kinderen helpen hier heel vaak mee, ze vinden het gezellig om te koken en proeven zo ook weer vanalles. Mijn idee is dan ook dat kinderen van alle leeftijden kunnen helpen. Wat ze dan precies kunnen doen, hangt heel erg van de kinderen en hun leeftijd af. Daarom plaats ik ook zelden recepten die een kind ‘helemaal zelf’ kan koken: het ene kind is nu eenmaal het andere niet. Maar meehelpen kan iedereen!

collage zoet

Kunnen we in je winkel ook terecht als we een kinderfeestje willen geven?
Jazeker! We hebben bijvoorbeeld hele leuke producten om je traktaties te presenteren, speciale verjaardagspakketten voor je kinderfeestje (sommige waarmee je ook kunt bakken op je feestje) en meer! Neem even een kijkje bij Verjaardagen op de site.

Wat zijn je meest populaire producten voor een kinderfeestje?
De cupcakehouders en traktatiekraampjes! Ben ik zelf ook helemaal weg van. Drie keer raden wat mijn zoon en dochter op hun verjaardagen hebben staan…

collage bestek
Wat vind je zelf de leukste producten in je shop?
Bij ons thuis wordt vanalles getest! De kinderen zijn gek op hun leuke kinderbestekjes (mijn zoon heeft momenteel de dolfijnen en mijn dochter de lieveheersbeestjes) en rolvorken. Verder willen ze ALLE koekvormen hebben – maar dat gaat helaas niet. De 3d-koekvormen en de koekstempel zijn favoriet. En het speelgoed vinden ze ook heel leuk. We hebben bijvoorbeeld een picknicktafeltje, een keukentje en speelgoedsandwiches in gebruik. En dit is nog niet eens alles – we zijn eigenlijk best goede klanten van De kinderkookshop hier in huis!

Wat een leuk verhaal! We hebben trouwens een heel leuk nieuwtje want vanaf ons volgende thema (dat start op 28 maart) wordt Anouk gastblogger bij Hiep en Hoera en zal zij elk thema een blog voor ons gaan maken over eten op kinderfeestjes. Wij hebben er al helemaal zin in en natuurlijk trek.

One thought on “Hiep en Hoera ontmoet De Kinderkookshop

  1. Pingback: Partytime: spring is in the air! | Hiep en Hoera

Geef een reactie

