Trakteren op de boerderij

collage StudioKisaTraktaties ontworpen door Studio Kisa

Trakteren doen we allemaal! Daarom deze keer een wat uitgebreidere blog met verschillende manieren waarop je een leuke traktatie maakt met op de boerderij als thema. Voor StudioKisa heb ik al een aantal keer ontwerpen voor klanten mogen maken die prima in een boerderijthema passen. Ik maak eigenlijk altijd buttons (met of zonder tekst). Deze kun je op heel veel verschillende manieren gebruiken. In dit blog heb ik al eens laten zien hoe.

Kant en klaar produkten
Ook met kant en klare producten kun je heel veel kanten op.
Vul een beker, bakje of zakje met iets lekkers (kan zowel snoep als gezond zijn) of maak er een leuke roltong aan vast en je hebt een instant traktatie die er hartstikke leuk uitziet.

collage Hieppp

Deze artikelen vonden we bij Hieppp

  • Bekers €2,75 voor 8 stuks
  • Uitdeelzakje koe €3,75 voor 12 stuks
  • Roltongen €3,50 voor 8 stuks
  • Bakjes €3,25 voor 6 stuks

 

Uitdeelcadeautjes
Een makkelijke traktatie is ook een doorzichtig zakje met een klein cadeautje en bijvoorbeeld een doosje rozijntjes. Leuk strikje erom, super feestelijk!

collage blijtjes.jpg

Deze artikelen vonden we bij Blijtjes

  • Paardengum €0,37
  • Tractor puntenslijper €1,29
  • Puntenslijper koe €1,39

Grappig webshop trouwens, blijtjes! Je kunt er ook voor kiezen dat zij de hele traktaties voor je in elkaar zetten, ietsje duurder maar dan ben je ook helemaal klaar.

Zelfmaken
Tenslotte wil ik nog een leuke diy met jullie delen die ik op Pinterest tegenkwam (op dit bord vind je trouwens nog veel meer leuke traktatie ideeën).

collage start

Wat heb je nodig?

  •  papieren zakjes, bruin of wit
  • gekleurd papier
  • lijm
  • een stift
  • een schaar
  • eventueel een paar cirkelponsen of wiebeloogjes

Als eerste heb ik een schets gemaakt van hoe ik wil dat de dieren eruit komen te zien op de zakjes, dat maakt het zo meteen een stuk makkelijker om te bepalen wat je uit moet knippen. Voor de ogen grbruik ik twee cirkelponsen, de een net iets groter dan de andere.
collage koe

Koe

Voordat ik begin vouw ik eerst het zakje dicht (dit maakt het een stuk makkelijker om te bepalen waar de kop moet komen, terwijl het voor het vullen van het zakje ook handiger is). De vormen die ik nodig heb schets ik op de achterkant van het gekleurde papier (in spiegelbeeld) daarna knip ik ze uit en zo heb je dus geen last van potloodlijntjes (bij donkergekleurd of zwart papier is het handig om een wit potlood te gebruiken). Leg de vorm die je hebt uitgeknipt op het zakje, tevreden? gebruik hem dan als mal voor de volgende zakjes.

collage varken

Varken

Heb je een onderdeel twee keer nodig op een zakje,zoals bij het varken de oren en de pootjes. Schets het onderdeel één keer, vouw het papiertje dubbel en knip het dan uit. Op die manier heb je twee exact dezelfde maar zijn ze ook gespiegeld, dit maakt het mooier. (zoals bijvoorbeeld bij de horens van de koe)
collage konijn

Konijn

Details kun je erop tekenen met een zwarte stift, zoals bij het konijn de snorharen en de mond
collage kip

Haan

eindresultaat

Het eindresultaat

Heel veel verschillende manieren om te trakteren dus. Veel plezier!

Anne

One thought on “Trakteren op de boerderij

  1. Pingback: Wat was het leuk op de boerderij! | Hiep en Hoera

Geef een reactie

