Trakteren op zomerse fruit circusijsjes!

Oscar wordt 7Kijk, dit vinden wij nou tof: een spontane inzending van een fan van Hiep en Hoera! En eentje die ook nog perfect past bij het thema zomer. Maar ook in het thema circus. Hoe dat komt vertellen we zo uit.

Afgelopen maandag kregen we een paar foto’s doorgemaild van Aafje met de tekst: “Mijn zoon is vandaag 7 geworden. Samen met mijn dochter maak ik een fotoreportage van het traktatiecreatieproces. Willen jullie die voor het blog? Hierbij een preview.” Dat wilden we wel! Oubliehoorntjes als traktatie, dat past heel goed bij ons zomerthema!

We belden Aafje en vroegen hoe ze op het idee was gekomen. “Mijn zoon wilde graag zijn verjaardag in het thema circus. Daarom ik ging op zoek naar een circusachtige traktatie, maar ik wilde ook een gezonde traktatie. Google hielp een handje en ik kwam uit bij de oubliehoorntjes. In plaats van spekjes besloot ik er fruit in te doen. Heel makkelijk aan te komen in de zomer! Om de rand van het hoorntje een circus gevoel te geven smolt ik chocolade en dipte het hoorntje erin en daarna doopten we het in de gekleurde snoepspikkeltjes. Een vlaggetje in de het fruit en klaar. Om het geheel af te maken verpakten we een kartonnen doos in zilverfolie en prikten de ‘circusijsjes’ er in. Klaar!”

Het stappenplan in beeld:

collage traktatie oscar

Veel dank weer Aafje!

Als je dit leuk vond om te lezen, lees dan ook deze tekst: Mam, maak je van deze tekening mijn traktatie?

 

 

Bewaren

3 thoughts on “Trakteren op zomerse fruit circusijsjes!

  1. Pingback: Zomers trakteren | Hiep en Hoera

  2. Pingback: Welkom op mijn zomerfeestje! | Hiep en Hoera

  3. Pingback: Blogs met een gouden randje | Hiep en Hoera

Geef een reactie

