Filmrecensie: Finding Dory

Finding Dory

Het is alweer een poosje geleden dat ik samen met Kian naar de film ging en een recensie maakte voor Hiep en Hoera. Maar met het druilerige weer van afgelopen week is naar de film gaan met je kinderfeestje natuurlijk een topactiviteit! De komende dagen wordt het prachtig weer, maar als je niet zo van warmte houdt is de bioscoop natuurlijk ook een fijne plek om te zijn met die prettige airco ;-). We gingen naar Finding Dory, het vervolg op Finding Nemo.

Waar gaat het over?

Finding Dory gaat uiteraard over Dory, de vis met korte termijn geheugenverlies die Marlin in Finding Nemo hielp met het terugvinden van zijn zoon Nemo. De film begint met een kleine (superschattige) Dory die nog bij haar ouders is en schakelt al snel naar het heden waar zij samenwoont met Marlin en Nemo en zich op een dag realiseert dat zij haar ouders kwijt is geraakt en dat ze ze mist. Dit is de start van een nieuw zoekavontuur waarin de drie vissen samen op zoek gaan naar de ouders van Dory. Onderweg komen we oude bekenden tegen maar ook veel, leuke nieuwe karakters, zoals de octopus Henk, een oude knorrepot met een klein hartje. Langzaam begint Dory zich steeds meer van haar verleden te herinneren en komen we er achter waar ze vandaan komt en hoe het eigenlijk kan dat ze met walvissen kan praten. Zoals het bij een goede Disneyfilm hoort is er een mooi happy end.

Wat vonden wij er van?

De film is wederom prachtig getekend, er zit een mooie boodschap in het verhaal, genoeg vaart en veel humor, wel raken ze elkaar naar mijn mening iets te vaak kwijt (natuurlijk veroorzaakt door het geheugenverlies van Dory). Kian vond de film erg leuk maar net iets minder dan Finding Nemo, die film was zo origineel en dat effect heb je bij Finding Dory natuurlijk niet meer. Desalniettemin absoluut een aanrader als vakantie (feestjes) film.

Anne

One thought on “Filmrecensie: Finding Dory

1. Pingback: We worden uitgedaagd door Disney | Hiep en Hoera