Feestje in de soep: Het meisje was zo vervelend dat ik de moeder heb gebeld…

image

Foto Pixabay

Janeska uit Oostzaan gaf vorig jaar juli een verjaardagspartijtje voor haar zesjarige dochter op de warmste dag van het jaar. Het was de laatste schoolweek en de kinderen zaten er op z’n zachtst gezegd doorheen. Maar Janeska en haar man hadden er zin in en begonnen vol goede moed aan het feestje. Ze hadden tenslotte een superleuke speurtocht uitgezet.
“Het eerste kind dat binnenkwam vroeg gelijk: wat gaan we doen?”, vertelt Janeska. “We gaan zo eerst cadeautjes uitpakken, daarna cakejes versieren en dan doen we een speurtocht,” antwoordde ze. “Aaaah daar heb ik helemaal geen zin in. Ik heb er dit jaar al vier gedaan”, antwoordde het meisje. “Ik zei dat ze maar gewoon gezellig mee moest gaan.”

De man van Janeska fietste alvast vooruit, want ze hadden een schat verstopt in de zandbak van Het Twiske, een recreatiegebied. De speurtocht zou daar eindigen. Janeska vertrok met de vijf meiden. Het geëmmer begon al gauw. Er werd niet gezellig opgelopen om de opdrachten op te zoeken en uit te voeren. Het meisje dat geen zin had in de speurtocht ging steeds snel vooruit lopen om de rest te snel af te zijn. Ook werd er op elkaars voeten gestaan en er heerste een ruzie-achtige sfeer. De verwijten klonken over en weer en de eerste tranen kwamen al gauw. Ook bij de jarige. “Ik heb geen zin meer!”, riep ze.

“Op een gegeven moment was ik het zo zat en het was zo warm dat ik een stuk van de speurtocht afsneed om sneller bij de schat te zijn. Ging m’n man bellen om te zeggen dat we een opdracht vergaten! Ik antwoordde: kan met niet schelen, we komen er NU aan.” Het meisje dat er aanvankelijk al geen zin in had, zei dat ze naar huis wilde. Ik heb meteen de moeder gebeld en gezegd dat ze haar maar moest komen halen. Dat vond ze prima en ze zei dat haar dochter de avond ervoor ook wel erg laat naar bed was gegaan.
Janeska: “Eenmaal bij de zandbak en de schat aangekomen werd de sfeer gelukkig wat relaxter. In de schatkist zaten waterpistooltjes en zakjes chips. Daar werd dankbaar gebruik van gemaakt. Toen het meisje eenmaal weg was, werd de sfeer helemaal beter. Gelukkig konden we de verjaardag nog enigszins een positief einde geven.

Geef een reactie

