Knutseltip: maak een hoofdtooi

Let op. Dit is een knutseltip die nooit kan mislukken en altijd leuk is om te doen waar je ook bent. Zo was ik gisteren op een stadsstrandje in Amsterdam en zocht van alles bij elkaar wat er ook maar op de grond te vinden was. Van schelpjes tot veren en van een niet opgeblazen ballon tot vele takjes.

Thuisgekomen tekende ik het gezicht op een vel papier en positioneerde alles wat ik had gevonden als een mooie hoofdtooi boven het hoofd. Om er nog een fleurig tintje aan te geven zocht ik afgevallen rozenblaadjes in de tuin en haalde ik nog wat zand van mijn armen om de wangen mee op te fleuren.

Het idee komt oorspronkelijk van Le DADA de l’Enfant Terrible die ook al getekende gezichten hebben die je zo kan uitprinten. Hier vind je het vrouwengezicht en hier het mannengezicht. Maar het is natuurlijk net zo goed mogelijk om het zelf te maken.

Het kan overal en tijdens elk jaargetijde en is een superleuke activiteit tijdens je feestje! Veel plezier!

Check het filmpje dat ik maakte op Facebook!

One thought on “Knutseltip: maak een hoofdtooi

  1. Pingback: Welkom op mijn zomerfeestje! | Hiep en Hoera

Geef een reactie

