Alweer goud! Laten we de slingers ophangen

Hoofdfoto

De tweede week van de Olympische Spelen verloopt tot nu toe fantastisch voor de Nederlandse atleten en er beloven nog heel wat mooie momenten aan te komen. Inmiddels heeft de olympische koorts ook bij mij toegeslagen, ik zat dan ook op het puntje van mijn stoel toen Sanne Wevers gisteravond de olympische finale op de balk turnde. Helemaal geïnspireerd bedacht ik een olympische slinger. Bij een feestje horen immers slingers en een feestje dat zijn de Olympische Spelen inmiddels wel.

Hoe ik dat deed?
Allereerst zocht ik natuurlijk het logo van de Olympische Spelen op, je wilt tenslotte geen verkeerde kleur volgorde van de ringen.

Wat heb je nodig?
Gekleurd papier in de kleuren: zwart, rood, geel, groen en blauw.
Wit papier
Lijm
Een schaar, hobbymes of papiersnijder
Knijpers

stap 1.jpg

Hoe ga je te werk?
Bij Hiep en Hoera zijn we dol op wc-rolletjes, ik vond de omtrek van een wc-rolletje wel een mooie maat voor mijn ringen, deze bleek 14cm te zijn met een plakrandje erbij heb je dan strookjes van 15 cm lang nodig (een A4 is 30 cm lang dus dat kwam mooi uit). Het gekleurde papier sneed ik in de lengte in stroken van 1 cm breed, die ik daarna doormidden knipte.

stap 2

De strookjes plakte ik als cirkels aan elkaar vast, handig is om even een knijper te gebruiken om de lijm goed te laten drogen. Toen ik genoeg ringen had, stelde ik van de ringen van het olympische logo samen (even goed op de volgorde letten) en plakte deze aan elkaar vast.

stap 3

Daarna maakte ik de logo’s met lusjes van wit papier aan elkaar vast (zoals ik dat al eerder heb laten zien, hier). Je kunt de slinger zo lang maken als je zelf wilt. Ook een idee is om wat meer witte lusjes tussen de logo’s te doen, dan komen de logo’s nog beter tot hun recht.

eindresultaat

Vanavond zit ik weer op het puntje van mijn stoel, dan turnt Epke Zonderland voor een gouden medaille. Ik moedig hem in ieder geval aan met mijn olympische slinger.

Anne

PS. op Pinterest vond ik nog veel meer slingers met een sportief thema, vooral die van badmintonshuttles vond ik te gek. Nieuwsgierig? Je vind ze hier.

One thought on “Alweer goud! Laten we de slingers ophangen

  1. Pingback: En de winnaar is….. | Hiep en Hoera

Geef een reactie

