Gespot op Show Up

 

Hoofdfoto

Misschien hebben jullie het al langs zien komen op onze sociale media kanalen, maar voor wie het gemist heeft: afgelopen zondag zijn we naar Show Up geweest en om het zacht uit te drukken waren we nogal enthousiast over alles wat we daar zagen en over de leuke mensen die we daar hebben ontmoet.

Show Up

Show Up is een beurs voor retailers en pers waar merken hun allernieuwste producten laten zien. En we hebben heel wat moois gezien dat geschikt is voor Hiep en Hoera, de komende tijd zul je daar zeker meer over gaan lezen, maar vandaag wil ik een nieuw product en een nieuw merk er uit lichten die helemaal passen bij ons thema sport en spel.

foooty

Foooty

Als eerste Foooty, de bal die in je broekzak past. Foooty is bedacht door Apollo 11 een ontwerpstudio uit Amsterdam en gefinancierd via Kickstarter. Op Show Up werd Foooty  voor het eerst gepresenteerd, heel erg hot dus! Wij waren er direct weg van.

Foooty bestaat uit een 2D kliksysteem waarmee je gemakkelijk een 3D bal maakt. In een verpakking zitten 10 elementjes die samen een voetbal maken, maar je kunt er ook minder gebruiken om bijvoorbeeld jongleerballen te maken. Naast ballen kun je er eigenlijk van alles mee op hun website zag ik  ook al supergave lampen bijvoorbeeld. Het doet een beetje denken aan Lego eigenlijk.

Wat ik er heel handig aan vind is dat je het als een plat pakje mee kunt nemen; was voor mij een uitkomst geweest toen er deze zomer geen bal meer in de auto paste naast alle kampeerspullen die we mee hadden. En zo’n plat pakketje past natuurlijk ook uitstekend door de brievenbus, wanneer je een cadeautje wilt opsturen naar een jarige.

les jouets libres

Les Jouets Libres

Mijn persoonlijke favoriet van Show Up was dit prachtige Franse speelgoed merk (ik heb Merike dan ook even extra lief aangekeken of ik de catalogus mee naar huis mocht nemen).

Les jouets libres maakt speelgoed dat mooi ontworpen is, dat de creativiteit stimuleert en mijn persoonlijke favoriet: dat makkelijk mee te nemen is. Alles wordt ook nog eens gemaakt van duurzame materialen (duidelijke trend deze keer op Show Up).

Het leukst vond ik de spelletjes die ze maken, prachtige houten blokjes in linnen zakjes van alle klassiekers (zoals schaken, backgammon en tictactoe). Prachtig vormgegeven en met een grappige twist (zo heet hun backgammon bijvoorbeeld badgammon en tictactoe tik atak, waar twee krabben families elkaar aanvallen).

tik atak

Ook voor Jouets Libres was het de eerste keer dat zij zich presenteerden aan de Nederlandse inkopers en pers. Vandaar dat ik nog geen verkoopadressen kan linken in deze post (dat geldt overigens ook voor Foooty) maar wij houden deze merken zeker in de gaten en als we meer weten zullen we deze post updaten.

Anne

 

 

One thought on “Gespot op Show Up

  1. Pingback: En de winnaar is….. | Hiep en Hoera

Geef een reactie

