Alle kabouters verzamelen! Ik geef een feestje!

img_4747

Bij herfst denk ik eigenlijk als eerste aan lange boswandelingen en alle mooie dingen die je op zo’n wandeling tegenkomt. Niet gek dus dat ik als eerste aan paddenstoelen dacht toen ik inspiratie zocht voor een leuke herfstuitnodiging. En als je je fantasie gebruikt wonen er kaboutertjes in een paddenstoel, mooi idee 2!

Natuurlijk zijn er hele leuke uitnodigingen te koop (een aantal voorbeelden daarvan vind je op ons pinterestbord), maar zelf maken geeft natuurlijk extra veel voorpret en deze uitnodigingen zijn prima met de jarige samen te maken.

Wat heb je nodig?

  • Gekleurd papier
  • Schaar
  • Plakstift
  • Verschillende ponsen of stickertjes

 

paddestoel-1b

Hoe ga je te werk?
Trek een klein schoteltje om op rood papier. Knip deze cirkel uit, vouw hem dubbel en knip op de vouwlijn door midden. In het midden plakte ik de twee halve cirkels op elkaar op zo’n manier dat je de hoed van de paddenstoel naar twee kanten kunt openvouwen (dit is een paar foto’s naar beneden duidelijker te zien).

paddestoel-2b

Leg de halve cirkel op een vel wit papier en teken de stronk van de paddenstoel. Let op! maak hem aan de bovenkant wat langer zodat je een plakstrook hebt waarop je het rode gedeelte kunt vastplakken.
Ik gebruikte twee cirkelponsen in verschillende maten voor de stippen. Maar in elke kantoorvakhandel/ hobbywinkel zijn wel velletjes met witte ronde stickers in allerlei maten te koop. Dat is natuurlijk nog veel makkelijker.

paddestoel-3b

Daarna legde ik de paddenstoel op een vel groen papier om de maat van mijn gras te bepalen. Wanneer je de eerste uitnodiging hebt gemaakt, kun je de stronk en het gras natuurlijk prima als mal voor alle volgende gebruiken.

paddestoel-4b

De uitnodiging is nu bijna klaar! Door de dubbele laag kun je in de hoed van de paddestoel mooi al je tekst kwijt. (Hier zie je ook meteen duidelijk hoe ik de twee halve cirkels op elkaar heb geplakt).

paddestoel

Tenslotte kun je de paddestoelen nog versieren, ik heb verschillende ponsen gebruikt, maar dat kan natuurlijk ook prima met leuke stickers of je tekent de bloemetjes erop. Dit is ook heel leuk voor de jarige zelf om te doen zo kan hij/zij voor elk vriendje een persoonlijk uitnodiging maken. Je kunt de uitnodigingen nu uitdelen of je plakt nog een achtergrond achter de paddenstoel.

Idee 2: De Kabouter

kabouter collage.jpg

Vroeger vond ik het knippen van poppetjes slingers altijd erg leuk om te doen. Dat was dan ook mijn idee achter deze uitnodiging. Wat je nodig hebt is gekleurd papier, lijm en een schaar.

Ik vouwde een wit A4 in de lengte in vieren en knipte die strook door midden. Het belangrijkste voor een poppetjes slinger is dat de poppetjes op een paar punten goed aan elkaar zitten. Ik koos daarom voor gras aan de onderkant, zodat ik straks ook genoeg ruimte zou hebben voor mijn tekst. Ik bouwde mijn kaboutertje eigenlijk op door uit verschillende stukjes papier, schoenen, een broek, een jasje, zijn hoofd, handjes en een muts te knippen. Dat alles plakte ik op mijn opgevouwen stuk papier. Daarna knipte ik om het kaboutertje heen. Openvouwen en ik kon mijn tekst kwijt. Heel simpel en hartstikke feestelijk.

kabouter-eind

Anne

One thought on “Alle kabouters verzamelen! Ik geef een feestje!

  1. Pingback: Knutselen met appels. | Hiep en Hoera

Geef een reactie

