Trakteren in het bos

hoofdfoto

Op mijn zoektocht naar leuke traktaties met een herfst thema kwam ik meerdere malen hele schattige uiltjes gemaakt van wc rolletjes tegen. Nu ben ik gek op traktaties die makkelijk zelf te maken zijn en knutselen met wc rolletjes (daar proberen we elk thema wel iets mee te doen) twee vliegen in één klap dus.

.

uiltje

De uiltjes zijn al door heel wat mensen gemaakt en in vele uitvoeringen online te vinden.
Te makkelijk dus!
Wat dan wel?
Tijdens mijn brainstorm over het thema herfst had ik alle woorden opgeschreven die ik associeer met de herfst, ik pakte mijn lijstje erbij en mijn oog viel gelijk op het woordje eekhoorn. Ik had ook al direct een beeld bij hoe ze eruit moesten gaan zien. En ik wilde perse wiebeloogjes gebruiken. (te koop bij bijvoorbeeld Action)

inspiratie.jpg

Het eerste wat ik deed was een paar wc rolletjes in verschillende bruintinten verven met acrylverf. Vervolgens drukte ik de rolletjes een beetje plat en duwde aan de bovenkant de rolletjes naar binnen, zodat er een soort oortjes ontstonden (en de wcrol aan de bovenkant gesloten was). Ik schetse een eekhoorn staart op een stuk wit papier (ik gebruikte hierbij ook het wcrolletje om de maat van de staart te bepalen). Ik knipte de staart uit en gebruikte hem als mal op gekleurd knutselpapier (let erop dat je de mal in spiegelbeeld overtrekt, zodat de potlood strepen aan de achterkant van je staart zitten).

werkproces-1

Vervolgens plakte ik de staarten op de wc rolletjes en daarna de wiebelogen.

werkproces-2

Met een kleine cirkelpons (Action) haalde ik rondjes uit leuke papiertjes (in dit geval uit de Flow) en met stift tekende ik tandjes en mondjes op de eekhoorns.
Klaar!
Zo makkelijk dus. Vanaf de onderkant kun je de eekhoorntjes vullen met wat je maar uit wil delen, waarna je ze dichtmaakt met bijvoorbeeld plakband of door er nog voetjes onder te plakken.

eekhoorntjes

Ik kon het toch niet laten om ook een eigen versie van het uiltje te maken. Supersimpel: alles wat je nodig hebt zijn een wc rol, leuk kleurtje verf, een cirkelpons, leuke papiertjes en een paar grote wiebelogen.

uiltje-werkwijze

Ook heel leuk trouwens als knutselactiviteit op een kinderfeestje.

Meer traktatie inspiratie nodig? We hebben weer een mooi bord op Pinterest gemaakt (uiteraard ook met de uiltjes).

Anne

3 thoughts on “Trakteren in het bos

  1. Pingback: Knutselen met appels. | Hiep en Hoera

  2. Pingback: Blogs met een gouden randje | Hiep en Hoera

  3. Pingback: DIY: trakteren met robots | Hiep en Hoera

Geef een reactie

