Het regent, het regent…

slingers

Een van de blogs die ik zelf graag lees, is het blog van Ingrid van Willenswaard, Ing-things, een blog vol inspiratie en leuke dingen om zelf te maken. Op Ing-things kwam ik een hele leuke, makkelijk te maken paddenstoelenslinger tegen (een foto vind je op ons Pinterest bord). Geïnspireerd door deze slinger maakte ik er een met paraplu’s. Nu genieten we momenteel natuurlijk nog van een prachtige nazomer, maar bij herfst denk je toch ook al snel aan regen. Bovendien lenen paraplu’s zich er uitstekend voor om de leukste papiertjes te gebruiken.
Voor mijn versie gebruikte ik mijn studio Kisa-gereedschappen en ik begrijp dat de meeste mensen die niet in huis hebben, daarom bedacht ik ook nog een hele simpele DIY die wel heel makkelijk na te maken is.

IMG_4805.JPG

 Wat heb je nodig?

  • Leuke papiertjes (deze kocht ik bij de HEMA, er zaten nog veel meer leuke patroontjes in het pak)
  • Pijpenraggers (knutselpakket van de Action)
  • Bakkerstouw (ook van de Action)
  • Een schaar en plakband

stap 1.jpg

Ik speelde een beetje vals en gebruikte een grote cirkelpons, maar je kunt ook prima een klein schoteltje omtrekken en uitknippen. Wat je nodig hebt is een cirkel, in mijn geval had de cirkel een diameter van 7,5cm. Daarna snijd je de cirkel door midden, nu heb je al 2 bovenkanten van een paraplu (zo simpel is het).

stap 2.jpg

Vervolgens plakte ik met plakband een pijpenragger op de achterkant van een halve cirkel en bepaalde zo hoe lang ik het steeltje wilde hebben en knipte hem op de juiste lengte af (dit bleek in mijn geval 9 cm te zijn). Pijpenraggers zijn lekker buigzaam dus kon ik een mooi handvat aan mijn steel buigen. Nu ik wist hoe lang ik mijn steel wilde hebben knipte ik eerst een paar pijpenraggers in stukken (het is tenslotte het mooiste als alle stelen ongeveer even lang zijn).

stap-3

Ik maakte een hele stapel parapluutjes op deze manier en plakte ze met plakband vast op het bakkerstouw en voila klaar is je slinger! Supermakkelijk en supervrolijk, laat die regen nu maar komen.

Anne

One thought on “Het regent, het regent…

  1. Pingback: Knutselen met appels. | Hiep en Hoera

Geef een reactie

