Suikerzoete zoentjes: My Meringue

verjaardagstaarten

Op Instagram kwamen we de prachtige taarten van My Meringue tegen en we waren het direct met elkaar eens: helemaal hot. Daar wilden we meer over weten, dus zochten we contact met Iris de persoon achter My Meringue

Allereerst willen we natuurlijk iets meer van je weten, wie ben je?
Ik ben Iris Koster, 26 jaar, wonend in Best, verliefd op Pim en heb een haat/liefde verhouding met mijn kat Billy.

14292289_1209715429050341_3588795675056257710_n

Hoe ben je op het idee gekomen voor My Meringue?
My Meringue is eigenlijk een uitkomst van een moment in mijn leven
waarop alles mis leek te gaan. MyMeringue is echt het bewijs dat wanneer
je in het diepe springt (of durft te springen) er hele mooie dingen
kunnen gebeuren! Het ging uit met mijn vriend, ik kwam weer thuis te
wonen en ik had geen baan meer. Op dat moment dacht ik: nu kan ik doen
wat ik wil. Ik heb geen kosten meer, ik hoef met niemand rekening te
houden… wat wil ik dan! Op Instagram volgde ik Katherine Sabbath en
besloot dat ik dat ook wel kon, zo moeilijk was het toch niet? Heel de
taart was mislukt, behalve de meringue ‘kusjes’. Ik was echt in tranen,
wat moet ik nu toch met mijn leven! (haha, drama) ‘S avonds in bed heb ik
heel de taart opnieuw gebakken in mijn hoofd en kwam tot de conclusie
dat ik iets met de toefjes meringue moest.

12278707_1025138564174696_2667206659738896636_n
Je had macarons, de meringue moest de nieuwe macaron worden! Dat was het! Ik zag het al helemaal voor me, ook de verschillende kleuren, de smaken. Toen ik euforisch op mijn telefoon op zoek ging naar iets soortgelijks kwam ik bij de Meringue Girls uit die in Londen gevestigd zijn. De moed zakte weer in mijn schoenen, het bestond al. Toch ben ik ermee aan de slag gegaan, als het in Londen slaagt, dan moet het in Nederland toch ook lukken? Ik opende een Facebookpagina en de eerste bestellingen kwamen binnen. Maar alleen voor meringuekusjes! Toen heb ik een workshop gevolgd voor het maken van een taart, heel simpel alle basisprincipes. Ik moest en zou namelijk taarten gaan maken. Mijn moeder zei nog:’Schatje je weet wat ze zeggen, schoenmaker blijf bij je leest’. Ik ben heel blij dat ik niet naar mijn moeder geluisterd heb, mijn taarten lopen momenteel beter dan de kusjes.

13151863_1120741284614423_7539232416792949691_n

Waar haal je je inspiratie vandaan?
Vooral van Instagram. Ik volg veel bakkers over heel de wereld waar ik tegen op kijk. Echt te gek wat sommigen maken.

Is alle decoratie die op je taarten zit eetbaar?
Alle decoratie is eetbaar op de bloemen na. Soms doe ik iets extra’s op de taart zoals een plastic flamingo. Ook de toppers, de teksten of vlaggenlijn zijn natuurlijk niet eetbaar.

collage-taarten

Wij zijn een blog over kinderfeestjes, die feestjes worden vaak in een bepaald thema gegeven, is het mogelijk bij jou een taart te bestellen die past bij het thema?
Wanneer je bij mij besteld ontvang je een aanvraagformulier. Hier staan vragen op m.b.t. de jarige, hobby’s, lievelingskleuren, wat je graag terug ziet op de taart en het kleurgebruik. Ook smaken vulling en  eventuele extra’s staan op dit formulier vermeld. Het is niet mogelijk  elk thema toe te passen, ik heb in het verleden aanvragen gehad waar ik niet achter stond met mijn stijl, dit doe ik dus niet meer.

trakteren

Is het ook mogelijk traktaties te bestellen?
Het is mogelijk de kusjes als traktatie te bestellen, dit is alleen niet echt een verantwoorde traktatie!

Maakt het uit waar ik woon of lever je in heel Nederland?
In principe worden alle bestellingen in Best afgehaald. Bezorgen doe ik ook dit tegen een bepaald tarief. (Voor meer informatie zie de website)

14329953_1204349636253587_2196924341211228592_n

Dank je wel Iris voor het beantwoorden van onze vragen, wij zijn groot fan!

Anne

Bewaren

2 thoughts on “Suikerzoete zoentjes: My Meringue

  1. Behalve dat de taarten er super uitzien, zijn ze ook nog eens heel erg lekker!! Binnenkort mogen we er weer eentje opeten voor m’n dochter haar verjaardag 👯🎉🎉

    Like

Geef een reactie

