Wat vind jij? Wel of geen verlanglijstje?

column-renske-de-greef

Deze keer kregen we de Wat vind jij-vraag in onze schoot geworpen. Renske de Greef maakte namelijk deze ontzettend grappige stripcolumn over wel of geen verlanglijstje uitsturen bij een verjaardag. Zij is pontificaal tegen. Ze zegt, kortgezegd: ik ga jouw boodschappenlijstje niet halen. Lees maar:

Nietsvermoedend plaatste ik deze column op onze Facebookpagina. Nou ja, nietsvermoedend… ik wist natuurlijk wel dat de column leuk was, maar dat er zoveel reacties op zouden komen had ik niet gedacht. Ik had er namelijk de vraag bij gezet: wel of geen cadeaulijstje bij de uitnodiging voegen? Een greep uit de reacties:

Janeska Koning zegt: “Ik ben het volkomen eens met de column!”

Gea Harkema Simons is iets gematigder en zegt: “Het gaat bij ons eigenlijk altijd in overleg. Ik vraag zelf ook altijd even of er cadeau wensen zijn. Het is toch leuker dat het kind iets krijgt wat ze graag willen hebben?”

Esmeralda Kenter is het met Gea eens: “Vooral als je klein woont wil je graag geen spullen die erg veel ruimte kosten… En tja ik vind het voor mijn kinderen ook leuk dat ze iets krijgen wat ze graag willen hebben. En als iemand een super leuk ander idee heeft is dat natuurlijk ook prima!!

En Nicolle Buining-Jongbloed vindt dat verjaardagscadeaus deels afgeschaft worden (voor mezelf) Ik vind t zonde en jammer als ik iets krijg wat me in de weg staat of na verloop van tijd ongebruikt weg gooi…🙄😁 terwijl ik ook wel wensen heb waar ik van weet dat ik er lang plezier van zal hebben. En ja, dat kan ik dan wrs zelf ook wel kopen, maar “bewaar” ik nu dus voor m’n verjaardag.

Enfin meningen genoeg dus. Ik zelf was een paar maanden geleden overtuigd van het gemak van een verlanglijstje en schreef ook een blog over een digitaal verlanglijstje.

En natuurlijk het is ook superhandig, maar het idee dat iemand een cadeau voor jou, of je kind bedenkt, die moeite neemt en het dan voor jou koopt, omdat het denkt dat het bij jou past is ook wel heel charmant.

Merike

 

 

Geef een reactie

