Filmrecensie: Storks

img_5107

Afgelopen zaterdag waren Kian en ik een middag met z’n tweetjes (grote broer en papa waren samen op stap) en wat doe je dan? Dan ga je gezellig naar de film! We besloten naar Storks te gaan, niet helemaal nieuw meer(hij draait al een tijdje).

Waar gaat het over?

Sinds mensenheugenis bezorgen ooievaars baby’s, tot 18 jaar geleden in ieder geval. Achttien jaar geleden liet ooievaar Jasper de adressteen van zijn baby vallen waardoor deze baby niet bezorgd kon worden. Sindsdien woont weeskind Tulp bij de ooievaars en verlangt ze naar haar eigen familie. Ondertussen probeert ze zich nuttig te maken maar dit leidt eigenlijk altijd tot problemen. Na de schande van het niet kunnen bezorgen van een kind zijn de ooievaars helemaal gestopt met deze bezorgdienst en hebben zich nu gespecialiseerd in pakketpost. Ze zijn een winstgevend bedrijf geworden met de glasharde ooievaar Hunter aan de leiding. Aan de vooravond van zijn benoeming tot algemeen directeur van het hele bedrijf roept hij Junior bij zich die hij als zijn opvolger ziet. Junior is een populaire ooievaar, hij heeft de meeste pakketbezorgingen op zijn naam staan, maar hij is eigenlijk heel eenzaam, heeft geen eigen familie en is altijd aan het werk. Hij ziet de promotie wel zitten, maar er is een probleem hij moet weeskind Tulp “vrijlaten”(lees ontslaan). Junior is alleen nog niet zo hard als zijn baas en heeft veel moeite met deze opdracht. Hij denkt dat hij de oplossing heeft gevonden door haar in de postkamer te verstoppen. Maar dan komt er een brief van Nick, een klein jongetje dat graag een broertje wil omdat zijn ouders altijd aan het werk zijn en nooit tijd voor hem hebben. De babyfabriek is nooit gesloopt en Tulp wil per se haar taak vervullen en de brief bezorgen…

filmposter

Wat vonden wij ervan?

Storks is een superleuke film. Het verhaal zit erg goed in elkaar en je verveeld je geen minuut (ik moet tot mijn schande melden dat ik wel eens in  slaap val als ik met Kian naar de film ga, vandaar dat ik niet altijd een recensie maak van de films die we hebben gezien omdat ik de helft heb gemist). Er zit veel vaart in het verhaal en ook veel humor, we hebben regelmatig hard moeten lachen. We kwamen allebei heel enthousiast de bioscoop uit.

De trailer vind je hier.

Kijkwijzer geeft aan dat een 6 plus film is en Kian en ik zijn het daar wel mee eens. De film is niet echt eng. Het is leuk getekend maar het verhaal en de humor is meer geschikt voor wat grotere kinderen.

storks