Blogs met een gouden randje

Vooropgesteld, we zijn natuurlijk superblij met alle blogs die we maken. Anders zouden ze natuurlijk niet op ons blog staan. Maar aan sommige blogs hebben we misschien net een extra bijzondere herinnering. En omdat we deze week lekker aan het terugblikken zijn, mogen we ieder drie blogs met een gouden randje in herinnering brengen. En dus bladerden we terug en kwamen met dit top drie lijstje:

Anne

Dan heb je samen ruim 230 blogs gemaakt en mag je er maar drie uitkiezen, geen makkelijke taak dat kan ik je wel vertellen. Mijn persoonlijke favorieten (en dan speel ik een beetje vals) in willekeurige volgorde.

Molentjes

  • De blogs die ik over By-Bora maakte, het interview dat ik met Deborah had en de molentjes die ik met haar prachtige papiertjes maakte.

We ontmoeten Deborah van Leijgraaf tijdens ons eerste bezoek aan Show Up, dat was een superleuke ontmoeting en we kregen meteen een heleboel mooie cadeaupapiertjes van haar mee naar huis. Show Up was natuurlijk al een geweldige ervaring en ik was meteen zo verliefd op het werk van Deborah dat ik graag een interview met haar wilde maken. Bij de start van Hiep en Hoera had ik altijd gedacht dat Merike de interviews zou doen en ik meer de knutselonderdelen, omdat dat voor de hand lag. Vond het best spannend zo’n eerste interview, maar gelukkig had ik  Merike met hele goede tips. Inmiddels heb ik al heel wat interviews gedaan, maar zo’n allereerste blijft speciaal (ik kijk nog elke dag met veel plezier naar de molentjes die ik met By-Borapapier maakte en die nog steeds in mijn vensterbank staan).

DIY Stad

  • De stad die ik van wc rolletjes maakte zal ik ook niet snel vergeten

Aan het begin van een nieuw thema, doe ik altijd eerst een paar uur onderzoek op Pinterest. Toen we als thema stad hadden, kwam ik daar een hele leuke flat tegen, gemaakt van wc rolletjes. Behalve deze ene foto kon ik verder niks vinden over deze knutsel, dus besloot ik mijn eigen versie te maken. Het was ook de eerste keer dat ik echt een filmpje maakte van een van mijn projecten. Toen we dat filmpje vervolgens op Facebook plaatste, ging hij acuut viraal. Absoluut een onvergetelijk moment.

hoofdfoto

Bij ons laatste thema viel het nog eens extra op hoe veel leuke dingen er al te vinden zijn op internet en hoe moeilijk het is om echt origineel te zijn. Vaak delen we dus graag alle mooie dingen die we tegenkomen met jullie, maar heel soms lukt het om ook echt origineel te zijn. Dat was het geval bij het thema herfst, ik bedacht hele schattige eekhoorntjes als traktatie en het was superbijzonder toen een van onze lezers daar zo geïnspireerd door raakte en ze ook echt gebruikte als traktatie voor haar dochter (en ons de leuke foto’s stuurde). Dat maakt bloggen toch wel extra leuk!

 

 

Merike  

EEND VIEWMASTER

Eendje van de Action
Toen ik dit view-master eendje voor het eerst zag, dacht ik niet eens: daar zit een blog in. Dat bedacht ik me pas toen ik het ‘geheime’ knopje ontdekte (hoe dat ging kun je hier lezen). Het feit dat ik niet alleen fan was van dit speelgoedje, maar dat onze lezers het ook heel erg waardeerden, deed me doen beseffen dat als je ervan overtuigt bent dat iets goed is, dat je niet de enige bent. Leuk! O,ja het eendje wordt nog steeds verkocht bij de Action!

Oscar wordt 7

Trakteren op zomerse fruit circusijsjes
Ik hou er zo van. Een lezer die ons mailt met: hé, ik ben nu dit aan het maken (foto van een oubliehoorntje dat in vloeibare chocolade wordt gedipt) vinden jullie het leuk er iets mee te doen voor jullie blog? Natuuuuurlijk! En als er dan ook nog eens een keer heel enthousiast door onze lezers op wordt gereageerd, dan is mijn dag he-le-maal goed. (Lees hier het verhaal van Aafje over de zomerse fruit circusijsjes).

top3

Feestje in de soep
Ik ben heel erg fan van de rubriek ‘Feestje in de soep’, gewoon omdat alles in het leven nou eenmaal niet loopt zoals je van te voren had gedacht of gehoopt. Je kan een feestje nog zo goed voorbereiden, er gaat altijd wel wat mis, of er gebeuren onverwachte dingen. Zoals hier.

Geef een reactie

