Ah toe, vertel eens!

img_2788Als je een jaar bestaat, dan blik je natuurlijk terug. Want jeetje, wat hebben we een hoop feestjes gevierd en wat hebben we enorm veel blogs geschreven! Daarom leek het ons leuk om elkaar vragen te stellen over het afgelopen jaar. En zo komen wij misschien ook nog wat over elkaar te weten. Altijd leuk.

Ha Anne, gefeliciteerd met het eenjarig bestaan van ons blog. Jij kunt zo leuk vertellen hoe het allemaal zo gekomen is.
Hé Merike jij natuurlijk ook van harte, wat is het eerste jaar omgevlogen en wat hebben we al veel leuke dingen gedaan. Ik weet nog heel goed dat we een van onze gezellige dineetjes hadden bij Bret in Amsterdam. Ik zat midden in een online cursus over webshops, seo en andere spannende internetdingen en ik was zo enthousiast over alles wat ik daar leerde dat ik gelijk jou ook aanstak. We wisten het toen nog niet, maar het zaadje voor Hiep en Hoera werd toen geplant.

Toen we er uit waren dat we samen wilden gaan bloggen ging het eigenlijk razendsnel. Dat het over kinderfeestjes moest gaan wisten we direct en ook hadden we beiden dezelfde ideeën over hoe dat er uit moest gaan zien.

En hoe zijn we ook weer op de naam gekomen?
De dag dat we de naam voor Hiep en Hoera bedachten zie ik nog zo voor me. Het was een zonnige zomerdag, een dag dat we nog dachten dat we best konden vergaderen met mijn kinderen erbij 😉 (het was ontzettend gezellig, maar toch niet echt voor herhaling vatbaar). De naam hadden we zo snel dat ik niet meer precies weet hoe we er op kwamen en eigenlijk gaat het al het hele jaar zo dat alles elke keer precies op zijn plek valt alsof het zo moest zijn.

Heel veel mensen beginnen enthousiast aan een blog, maar haken na een paar maanden af, omdat het toch best veel werk is. Waar komt die drive vandaan?
Ik denk dat we het zo goed volhouden omdat we heel goed weten wat we met de blog willen vertellen, we hebben van te voren heel duidelijk vastgelegd waar Hiep en Hoera voor staat en dat maakt bloggen een heel stuk makkelijker. Ook vullen we elkaar perfect aan waardoor ik in ieder geval altijd weer geïnspireerd raak door de andere kijk die jij op dingen hebt. En niet te vergeten hadden we natuurlijk met elkaar  afgesproken dat we het in ieder geval een jaar gingen volhouden.

Zeg Merike waar komt bij jou de drive eigenlijk vandaan? Hoe luk het je het bloggen te combineren met je baan en gezin?
Ja goeie vraag. Aanvankelijk dacht ik: ach, hoeveel kun je nou schrijven over kinderfeestjes, het zal wel niet zoveel tijd in beslag nemen? Maar gaandeweg het jaar, zag ik opeens overal een blog in. Je kun er de hele dag mee bezig zijn. Er valt zoveel uit te halen en zoveel te bedenken. Dat denkproces gaat de hele dag door. Als ik dan eenmaal achter de computer zit, schrijf ik het verhaal gelukkig vrij makkelijk op. Maar natuurlijk: soms lukt het niet. Ben ik laat terug van mijn werk, moet ik nog koken en komt er uiteindelijk niks meer uit mijn handen.

Wat was een hoogtepunt?
Anne:
Het afgelopen jaar had voor mij heel veel hoogtepunten, ik heb zo ontzettend veel geleerd door te bloggen voor Hiep en Hoera. Extra leuk vond ik onze bezoekjes aan Show Up en Flavourites live en alle leuke mensen die we daar leerden kennen. Maar ook de contacten met onze gastbloggers en alle webwinkels en andere partijen die we hebben geïnterviewd vond ik erg leuk. Eigenlijk zijn er teveel hoogtepunten.

Merike:  Het feit dat ik samen met jou, en dat klinkt misschien wat oneerbiedig, dit blog mag uitproberen. Want het blijft elke dag weer zoeken naar wat leuk is en wat niet. Soms denk je, ach is wel een aardig blog, maar niet mijn beste en die wordt dan heel goed gelezen, terwijl iets waar je superblij mee bent, nauwelijks wordt gelezen. Dat maakt het elke dag weer spannend.

Was er een dieptepunt?
Anne
: Bloggen is niet altijd makkelijk, soms ligt een thema je minder goed en is het moeilijk om inspiratie te vinden en dan ben je niet altijd even gelukkig met het blog dat je maakt. Over echte dieptepunten wil ik trouwens niet spreken, ik ben zelf iemand die graag leert van moeilijke situaties, zo ben ik er inmiddels achter dat ik deadlines voor de blog heel vervelend vind als mijn kinderen vakantie hebben. In het begin was dat heel lastig, maar inmiddels weet ik dat ik beter vooruit kan werken als er een vakantie aankomt.

Merike: Het is niet echt een dieptepunt, maar ik vind de gunst van onze (toekomstige) volgers winnen erg hard werken. Het is niet meer: je zet een leuk stukje op Facebook en de volgers vliegen op je af. Nee, het is echt keihard werken. Daarom vier ik ook weer elke like en volger die we binnenhalen. Heel leuk vind ik het dat we geen afhakers kennen. Daarom: heel veel dank aan een ieder die ons volgt!

Hebben we wat van elkaar geleerd?
Anne: Door Merike heb ik inmiddels vertrouwen in mijn schrijfkunsten, was er voordat we begonnen echt van overtuigd dat ik alleen maar beeldblogs zou maken.

Merike: Ik was vergeten hoe leuk ik knutselen vond. Iets wat ik vroeger altijd deed, maar helemaal ‘verleerd’ was. Door jou ben ik er weer mee begonnen, super vind ik dat!

Wat ga je na deze feestweek doen?
Anne
: Naast Hiep en Hoera ben ik ontwerper en heb ik een webwinkel, die winkel is nu nog vrij klein maar ik ben heel hard bezig om hem een stuk groter te laten groeien. Verder ga ik graag verder met bloggen want mijn inspiratie is nog lang niet op, heb net lekker mijn draai gevonden.

En jij Merike wat ga jij na deze feestweek doen?
Vakantievieren! Haha, nee hoor. Lekker doorgaan zoals we nu doen en broeden op nieuwe rubrieken en mooie verhalen.

Wat zeg je ervan Merike, zullen we er nog een jaar aan vastplakken?
Absoluut, Hiep en Hoera is een feestje!

 

Geef een reactie

