Kom je ook op mijn winterwonderfeest?

instagram-foto

Uitnodigingen die je zelf maakt zijn natuurlijk de allerleukste! Helemaal leuk om ze samen met de jarige te maken.

Dat een kaart met 3D effect  helemaal niet moeilijk te maken is, laat ik zien in dit blog. Omdat ons thema momenteel winter is heb ik gekozen voor een pinguïn in een winterlandschap. Maar je kunt natuurlijk van alles maken, ook heel leuk is bijvoorbeeld om de pinguïn te vervangen door een foto van de jarige.

img_2703

Wat heb je nodig?

  • Dubbele kaarten (met envelop) gevonden bij de Action
  • Leuke papiertjes (ik gebruikte papier van de HEMA)
  • Washi tape (deze komt ook van de Action)
  • Wiebeloogjes
  • Schaar
  • Lijmstift

stap-1Het eerste dat je doet is twee sneetjes maken aan de kant waar de kaart is dubbelgevouwen. Ik gebruikte een mesje maar dit kan natuurlijk ook prima met een schaar. In dit geval koos ik voor het midden en maakte aan elke kant een halve cm van het midden een snee van 2 cm lang. Als je nu het losgesneden stukje in de tegengestelde richting van de vouw van de kaart vouwt is je 3D effect eigenlijk al klaar.

syap-2

Nu kun je de kaart als sjabloon gebruiken, ik trok hem over op een papiertje met golfjespatroon dat ik als zee gebruikte.

stap3

Van lichtblauwpapier knipte ik bergen en met het stippelpapier maakte ik besneeuwde bergtoppen. Gewoon wit papier knipte ik uit alsof het een wak was en hierop kon ik de tekst voor de uitnodiging kwijt. (Dit kan ook prima met een printer, dan hoef je de tekst maar een keer te schrijven).

stap-4

Ik tekende een simpele pinguïn op wit papier, kleurde hem in, wiebeloogjes erop en uitknippen. Ik maakte ook nog een tekstballon die ik op de pinguïn plakte (ook prima met een printer te doen). Uit washitape knipte ik driehoekjes en hing een vrolijke slinger op in mijn uitnodiging.

instagram-foto

Kom je ook op mijn feestje? Ik ben natuurlijk heel benieuwd of jullie zelf ook de uitnodigingen maken laat het me weten in de comments, liefst met foto (ben helemaal niet nieuwsgierig ;-)).

Anne

One thought on “Kom je ook op mijn winterwonderfeest?

  1. Pingback: Winter | Hiep en Hoera

Geef een reactie

