Het beste Sintcadeautje, ooit!

sindkind
We deden even geleden een oproep op Facebook: heb jij een Sintkindje, vertel ons dan hoe dat is! Er werd massaal gereageerd, waaronder door Loes, mama van Siem die werd geboren op 5 december: ‘De opmerkingen die ik wel eens krijg over de timing… Tja, alsof je daar iets over te zeggen hebt!’ Loes vertelt.

Ik ben Loes van Endschot, 36 jaar en woonachtig in Breda. Mama van 2 jongens. 1 van 4,5 en 1 van bijna 6. Siem is op 5-12-2010 geboren. Ik was op 16-12 uitgerekend, dus had nooit kunnen bedenken dat het ook wel eens een Sinterklaaskindje zou kunnen worden. Ik was vooral bezig met het feit dat ik liever geen Kerstkindje wilde . Mijn vliezen braken 3-12, maar daar bleef het bij…

Cadeau
De verloskundige was degene die toen zei: ´Het kan best wel eens een 5-12 kindje worden.´Tot die tijd had ik daar dus geen moment bij stil gestaan. Lang verhaal kort; Siem is begin van de avond geboren op 5-12. We hebben vrienden die avond de mededeling gedaan dat de Sint ons het beste cadeautje ooit had geschonken  

Mijn vriend en ik waren het er al snel over eens; 5-12 is Siem zijn dag. En de Sint? Die komt bij ons gewoon een weekje eerder langs. Die beste man heeft het op pakjesavond immers druk genoeg! Zo hebben we het vanaf dag 1 besloten en zo gaat het al 6 jaar lang. Het vraagt flexibiliteit van de familie en vrienden, maar daar is nog geen enkele keer ‘gedoe’ om geweest.

Siem vindt het heel speciaal om samen met Sinterklaas jarig te zijn. Want dan krijgt hij dubbelop cadeaus en is het dubbel feest! En op het kdv en nu ook school wordt hij extra in het zonnetje gezet door de Sint en zijn Pieten. Ander voordeel; niemand vergeet zijn verjaardag! Haha!

sindkind-2

Kinderfeestje
Kinderfeestje doen we een weekje na zijn verjaardag en heel bewust in een ander thema. En qua cadeaus; hij krijgt gewoon Sintcadeaus en verjaardagscadeaus. Hierin maken we geen onderscheid met zijn broertje dat in mei jarig is. Ja het is dan ineens veel, maar er zijn meer kinderen/mensen jarig rond 5 december en die hebben hetzelfde. Daarnaast krijgt hij ook dingen waar hij nog niet direct iets mee ‘kan’ of ‘hoeft’ en die bewaart hij dan voor een later moment (buitenspeelgoed bijvoorbeeld) Ook krijgt hij wel eens een cadeaubon van een speelgoedwinkel, die bewaart hij dan en koopt er dan later een keer iets van. En aangezien het een LEGO-verslaafde is, zijn er cadeau-ideeën genoeg voor hem Naar onze mening is het maar net hoe je het naar je kind en zijn omgeving brengt. Wij maken er geen probleem van, Siem maakt er geen probleem van dus is er geen probleem! Alleen feest!

Opmerkingen
De opmerkingen die ik wel eens krijg over de timing… Tja, alsof je daar iets over te zeggen hebt! Siem had haast en zin in een feestje maak ik vaak maar van.

Enn, we hebben nog zo’n leuk verhaal, maar dan over geboren worden met Kerst. Moeder Corina vertelt over haar Kerstkindje.

Geef een reactie

