Recensie: Fantastic beasts and where to find them

start

Afgelopen zondag vierden we de 15de verjaardag van mijn oudste zoon Sam. We sloten deze feestelijke dag af met een bezoekje aan de bioscoop. Omdat Kian ook mee ging kozen we voor een film die we allemaal leuk zouden vinden. We gingen naar: Fantastic beasts and where to find them (kijkwijzer: 9 jaar en ouder).

Waar gaat het over?
Als je Harry Potter een beetje hebt gevolgd weet je al dat Fantastic beasts in die serie hoort. Harry krijgt op school namelijk les uit het boek fantastic beasts and where to find them. Deze film gaat over Newt Scamander auteur van het bovengenoemde boek. Ik wil niet teveel van het verhaal vertellen omdat het veel leuker is om zelf te gaan kijken zonder spoilers. Wat ik wel kan vertellen is dat Newt op reis gaat naar Amerika omdat hij een missie heeft, hij komt aan in New York en daar blijken vreemde dingen te gebeuren. Nu moet je weten dat de “gewone”mensen niet op de hoogte zijn dat er ook tovenaars leven in hun stad en die tovenaars willen ook absoluut niet dat zij dat weten. Dus dat er vreemde dingen gebeuren is een groot probleem voor de tovenaars gemeenschap. Of Newt zijn missie kan volbrengen en of de identiteit van de tovenaars geheim kan blijven moet je zelf maar gaan zien.

magische-figuren

Wat vonden wij van de film?
Sam was er na afloop even stil van, hij zei dat hij in tijden niet zo’n goede film had gezien. Kian vond hem vooral heel erg leuk (en niet eng, daar moet ik wel bij zeggen dat Kian erg van spannende dingen houdt). De film is een groot visueel spektakel vol fantasie. Het verhaal zit goed in elkaar en de acteurs zijn fantastisch. Het is een spannend verhaal maar er zit ook veel humor in en op bepaalde momenten is hij erg ontroerend. Hij duurt ruim 2 uur maar daar merk je weinig van, de tijd vliegt voorbij.

Wat ons betreft een absolute aanrader!

slot-foto

Is de leeftijdsindicatie terecht?