Ijsjes in de winter

eindresultaat

In deze tijd van het jaar is het natuurlijk heel verleidelijk om blogs met een kerstsfeer te maken, maar Hiep en Hoera gaat natuurlijk over kinderfeestjes. Nu heb ik zelf een zoon die de dag voor Sinterklaas jarig is dus ik weet uit eigen ervaring dat je feestdagen niet snel als thema zult kiezen. Maar op Pinterest kwam ik zoveel leuke ideeën voor kersthangers gemaakt van ijslolly stokjes tegen dat ik het toch niet kon laten een keer een kerstblog te maken dit thema. Leuke simpele knutselactiviteit voor een kinderfeestje, maar ook gewoon leuk om in de kerstvakantie te doen.

Deze keer dus geen wc rolletjes maar ijslollystokjes voor een diy.

benodigdheden

Wat heb je nodig?

  • Je kunt natuurlijk het hele jaar de stokjes van alle waterijsjes opsparen, maar je kunt ook gewoon een zakje bij de Action kopen. Ze hebben een blanke versie maar ook hele leuke gekleurde. Ik ging voor de laatste, ziet er meteen al heel vrolijk uit.
  • Natuurlijk iets om mee te plakken, als de kinderen oud genoeg zijn kun je een lijmpistool gebruiken, maar ik gebruikte houtlijm.
  • En dan mag je helemaal los gaan met dingen om mee te versieren; knoopjes, pailletten, glitter, lintjes, leuke stickers noem maar op (bij Action en de Hema is heel veel leuks te vinden en het kost bijna niks).

verschillende-vormenIk heb de verschillende vormen die ik op Pinterest tegenkwam even op een rijtje gezet, maar er is vast nog veel meer te verzinnen.

Als de kinderen nog klein zijn is het misschien handig om de basisvormen alvast in elkaar te plakken. Het is namelijk wel handig om de lijm even goed te laten drogen voordat je met versieren begint. En dan is het geduld vaak al op voordat je aan het leukste onderdeel toe bent.

En dan versieren maar! zorg dat er genoeg leuke dingen op tafel liggen, zodat iedereen er iets moois van kan maken. Allemaal klaar maak dan nog even een lusje aan de bovenkant (bijvoorbeeld met cadeaulint of een leuk touwtje) en je hebt meteen iets moois om mee te geven aan het einde van het feestje.

Veel knutselplezier!

Anne

Op Pinterest kwam ik nog meer leuke ideeën tegen, je vindt het bord hier.

One thought on “Ijsjes in de winter

  1. Pingback: Winter | Hiep en Hoera

Geef een reactie

