De wintermuts (deel 2)

collage-schetsen

Vorige week kon je al lezen dat ik niet echt een wintermuts in het assortiment van StudioKisa heb en daarom de uitdaging aan ging om er speciaal voor dit thema een te ontwerpen. De eerste opzet was klaar maar het moeilijkste moest nog komen: het ontwerp van de dieren.

Maandag

Ik maakte de afgelopen dagen heel veel schetsjes. Hoe het konijntje en de walrus eruit moeten gaan zien was me al snel duidelijk, maar jeetje die pinguïn die valt nog niet mee.

pinguin-collage

De eerste poging was schattig maar wel erg saai. De tweede al een stuk beter, maar wat kijkt hij eigenlijk droevig. Poging 3 begint er op te lijken. Snel verder met de rest van de dieren.

verjaardagsmuts.png

Het ontwerp in de computer is klaar, tijd om de juiste kleuren papier uit te gaan zoeken. Daarna alle onderdelen uitsnijden en kijken of het ontwerp dan nog steeds werkt.

Dinsdag

Eerst maar eens op zoek naar de juiste kleuren, dat is af en toe best frustrerend want je kunt natuurlijk niet elke kleur die je in je hoofd hebt ook echt van papier vinden. Gelukkig heb ik heel wat papiertjes op voorraad dus in de buurt komen van wat ik wil lukt wel.

papiertjesNormaal gesproken ga ik voor hele felle kleuren als ik een ontwerp maak, erg leuk deze nieuwe ervaring met meer naturellen tinten, alleen het oranje gebruik ik vaker.

Nu begint het echte werk, alle onderdelen uitsnijden en heel veel plakken.

collage walrus.jpg

Een deel van het gezicht van de walrus print ik eerst op gekleurd papier. Daarna snijdt ik de walrussen uit. Omdat het papier getint is, maak ik de stipjes in de ogen wit met een verfstift zo komen de ogen beter tot hun recht. De witte tanden snijdt ik uit wit papier en plak ik per stuk op de kopjes, best een priegelwerk. Ook voeg ik met een zwarte fineliner baardstoppels en snorharen toe. Er kom dus nog best wat verschillende technieken bij kijken.

Details.jpgDetail foto’s (hier kun je goed zien dat alle element uit verschillende kleurtjes papier zijn gesneden).

feestkroon-pooldierenHet eindresultaat

De wintermuts met pooldieren is klaar! Hij was erg leuk om te maken, dus heb ik hem meteen maar in mijn webshop gezet, je vind hem hier.

Anne

 

One thought on “De wintermuts (deel 2)

  1. Pingback: Winter | Hiep en Hoera

Geef een reactie

