Help, ik moet trakteren! Deel 1

img_4609

Kleurplaat uit Woezel & Pip Hieperdepiep…Hoera!

Nog heel even en dan wordt mijn zoon alweer drie! En dus mag ik gaan broeden op een traktatie voor op het kinderdagverblijf. Het leek mij leuk om daar een drieluik van te maken. Namelijk: hoe bedenk ik het thema, het maakproces en het resultaat. Vandaag: deel 1.

Ik wist al heel lang dat ik iets wilde gaan doen met het favoriete boek van mijn zoon. Maar ja, welk boek dan? Hij komt niet standaard met hetzelfde boek aanzetten. Dan weer is het Kikker is verliefd, dan weer een oud boek dat mijn vriend vroeger las: Mijn grootvader is een zeerover, Nijntjes Verjaardag vindt ie leuk, maar ook het Gouden Boekje van De Kleine Dierentuin…

Gelukkig bracht de kerstvakantie verheldering. Hij vond het namelijk heerlijk om op de bank te kruipen en de film Woezel en Pip op zoek naar de Sloddervos te kijken. En daarmee werd het vuurtje van Woezel en Pip weer aangewakkerd. Hij heeft namelijk tijdens onze zomervakantie de verhalen van Woezel en Pip stukgelezen.

Het moest dus iets worden met Woezel en Pip. Het eindshot  van de film heeft een prachtig overzicht over de Tovertuin. (Voor wie denkt: de Tovertuin? Dat is waar Woezel en Pip wonen). Aha! Is het niet een superleuk idee om de Tovertuin na te gaan bouwen? Ik heb nog piepschuim liggen. Als ik dat nou zo schaaf dat het in een dienblad past, daar gekleurd papier overheen en dan de ‘hoofdrolspelers’ erop prik?  Dan kan het wel eens heel leuk worden. En dan ‘plak’ ik aan de zijkant van het dienblad kleine voorleesboekjes van Woezel en Pip. Om het geheel af te maken laat ik mijn zoon ook nog trakteren op peertjes van Tante Perenboom. (Voor wie denkt: Tante Perenboom? Dat is de boom in de Tovertuin waar de peertjes aan hangen.)

Helemaal in mijn nopjes ben ik met dit idee. Maar hoe ga ik de spelers in de tuin vormgeven? Op zich hoeft dat niet zo moeilijk te zijn als ik een kleurboek van Woezel en Pip ga kopen. Daar staan alle hoofdrolspelers in. Die hoef ik alleen maar samen met mijn zoon in te kleuren, kartonnetje erachter en een prikkertje erin en klaar. Maar soms gaan dingen makkelijker dan gedacht. Bij de Bruna (waar ik aanvankelijk kom voor het kleurboek) vind ik een boekje genaamd: Woezel en Pip Hieperdepiep… Hoera! waarin van alles staat over het vieren van je verjaardag. En er staat zelfs een: zelfmaak  Woezel en Pip slinger in met figuurtjes die je zo kant-en-klaar kunt uitknippen. Als ik die nou eens niet gebruik voor de slinger maar voor mijn eigen Tovertuin, ben ik zo klaar!

Dat gaat wel heel makkelijk! Alhoewel… iets te vroeg gejuicht. Als ik op zoek ga naar de Woezel en Pip Uitdeelboekjes blijken die allemaal uitverkocht en nergens meer verkrijgbaar. Stress! Balen! Hoe moet ik dat oplossen?

Of dat lukt, dat lees je volgende keer.

Lees hier deel 2: Dikke vette stress!
Lees hier deel 3: De uitwerking
Lees hier het slotdeel.

 

 

 

One thought on “Help, ik moet trakteren! Deel 1

  1. Pingback: Help! De uitdeelboekjes zijn nergens te koop! (Deel 2) | Hiep en Hoera

Geef een reactie

