Help! Nu moet ik zelf aan de bak! Traktatie maken, deel 3

img_5025

Sneak peek van de Tovertuin

Na de slopende zoektocht (oké, lichtelijk overdreven, maar voor wie het leuk vindt om te lezen, kan dat hier doen) naar de uitdeelboekjes van Woezel en Pip gaan de voorbereidingen voor de traktatie zeer voortvarend.

Mijn zoon wordt drie en dus moet er getrakteerd worden op het kinderdagverblijf.
Het idee: het namaken van de Tovertuin en dan trakteren op peertjes van Tante Perenboom en de uitdeelboekjes.

De Tovertuin wordt opgebouwd op piepschuim, met daaromheen gevouwen crêpe-papier (makkelijker te vouwen om de ronde piepschuimbasis dan bijvoorbeeld vouwblaadjes en sneller dan verven, omdat het piepschuim de neiging heeft alles op te slurpen en kost dus veel tijd en materiaal).

De hoofdrolspelers knip ik uit het doe-boekje van Woezel en Pip genaamd Hieperdepiep… Hoera! en plak ik op karton en stop er een prikkertje tussen. Als alles klaar is maak ik de compositie. Het ziet er nu al prachtig uit.

Dan nog een slinger boven de tuin maken. Ik heb nog twee papieren rietjes waar ik een inkeping in maak. Daar hang ik een touwtje in en plak ik papieren slingers aan, de zon (uiteraard) en op de rietjes plak ik het uiltje, een vogeltje en ballonnen. Mijn zoontje roept terecht dat ie het vlindertje mist, en dus plak ik er ook nog het vlindertje op!

Het ziet er echt fantastisch uit. Nu nog de echte traktatie maken en op zoek naar goeie peertjes!

Benieuwd naar het eindresultaat? Lees het hier!

To be continued dus…

Merike

Geef een reactie

