Help! Ik heb een trakatatie gemaakt! (laatste deel)

img_5340Woooow, wat was dit een superleuke ervaring. Zoals jullie in de vorige drie afleveringen hebben kunnen lezen was ik druk met de traktatie voor de derde verjaardag van mijn zoon. De Tovertuin was eindelijk af en nu was het de beurt aan de traktatie zelf: peertjes en voorleesboekje van Woezel en Pip. Nu moest dan natuurlijk nog een beetje leuk gepresenteerd worden.

Ik pakte een grote grijze kom en plakte daar een uitgeknipte kleurplaat (door mijn zoon en mij ingekleurd) in. Een caketopper zou toch ook wel heel erg leuk zijn waarop stond: Donald 3 jaar. De letters had ik nog liggen (ooit bij Action gekocht) en het cijfer 3 in een ballon haalde ik weer uit het Hieperdepiep…Hoera doeboekje van Woezel en Pip.

Dan de peertjes. Ik belde een buurvrouw die precies wist welke peertjes de lekkerste zijn. Ze is niet voor niets een dochter van een groenteboer. Ik moest de Conferencepeer kopen. Albert Heijn bleek hele schattige handzame peertjes te verkopen. Perfect.

img_5318Vervolgens maakte ik met een perforator een gaatje in het boekje, deed daar een briefje bij met ‘Omdat ik jarig ben trakteer ik op een boekje van Woezel en Pip en een peertje van Tante Perenboom. Veel plezier!’, knoopte het aan elkaar en maakte dat weer vast aan de peer. Ik maakte er zo’n twintig en stopte ze in de kom. Het zag er superfeestelijk uit.

Voor de juffen had ik hetzelfde gedaan, alleen kregen ze in plaats van een boekje twee Oreo’s in een zakje.

img_5363Toen we eindelijk de traktatie en de Tovertuin naar de crèche mochten brengen, was mijn zoon allang uitgekeken op zijn traktatie. Hij had het al zo vaak voorbij zien komen en rende zo snel mogelijk naar zijn favoriete speelgoed: de trein. Maar de kindjes in de groep reageerden zo ontzettend verrast: ze hingen met hun koppies boven de Tovertuin en noemden alles op wat ze zagen. Echt heel schattig! En de juffen riepen: zoiets hebben we nog nooit gezien, wat gaaf!

Ik had bij de traktatie ook nog een boek van Woezel en Pip gelegd zodat het verhaal van de twee hondjes nog meer ging leven (helemaal voor de kindjes die nog nooit van Woezel en Pip hadden gehoord).

Kortom: het was een daverend succes en zeker een aanrader om ook te maken! Mail me als je vragen hebt: hiepenhoera1@gmail.com

 

3 thoughts on “Help! Ik heb een trakatatie gemaakt! (laatste deel)

  1. Pingback: Help! De uitdeelboekjes zijn nergens te koop! (Deel 2) | Hiep en Hoera

  2. Pingback: Help! Nu moet ik zelf aan de bak! Traktatie maken, deel 3 | Hiep en Hoera

  3. Pingback: Help, ik moet trakteren! Deel 1 | Hiep en Hoera

Geef een reactie

