De zoete koekjes en taarten van Lilibelle

img_0946

Wij zijn groot fan van Instagram, elke dag genieten we van de leukste  foto’s, heel gezellig! Het account van Lilibelle was ons al een aantal keer opgevallen, zulke mooie foto’s van allerlei heerlijkheden daar moesten we absoluut meer van weten.

Wie is het gezicht achter Lilibelle?

Ik ben Yvette en woon in Dongen samen met mijn man en twee dochters Evy en Mirte.
Twee jaar geleden heb ik Lilibelle opgericht. Van verpleegkundige naar pedagogisch medewerker op een kinderdagverblijf en uiteindelijk ondernemer. Ik maakte altijd al de verjaardagstaarten van mijn dochters. Daardoor kriebelde het al wat. Toen we verhuisden en een gave woonkeuken kregen, zag ik het helemaal voor me dat ik daar workshops en kinderfeestjes kon geven. De tuin die een stukje bos met boomhut bevat (waar de kippen onder wonen en lekker hun eitjes leggen), het zwembad waar je in de zomer lekker kunt zwemmen… Het kon niet anders dan dat ik nu de kans zou grijpen en ervoor zou gaan.
In het bakken, decoreren, de workshops en kinderfeestjes kan ik al mijn creativiteit kwijt! Ik had niet durven dromen dat het zo goed zou gaan lopen!

45a3c953-47c4-462f-862d-9ee4611b1f94

Waar komt de leuke naam vandaan?

Mijn dochters riepen altijd heel enthousiast: “kijk daar is een Lilibelle” als ze een libelle zagen. Toen ik een naam moest verzinnen voor mijn bedrijfje wist ik meteen dat het Lilibelle moest worden. Lief en vrolijk!

collage-taarten

Waar haal je je inspiratie vandaan?

Inspiratie haal ik van alles om me heen. Kinderkamers, winkels, kleding, noem maar op. Als ik een mooie kleurencombinatie bij een setje kleding of een kinderkamer zie, pas ik dat later toe op bv een taart. Ik vind het vooral leuk om modern te zijn en op de mode van nu in te spelen. Er komt ook zoveel moois op instagram en pinterest voorbij! Je hebt enorm veel leuke webshops die gave spulletjes verkopen die ik dan weer gebruik als inspiratie, voor de aankleding of om er caketoppers van te maken.
En het is vooral ook gewoon uitproberen.

collage koekjes.jpg

Je maakt hele mooie cupcakes en koekjes, kan ik hier ook mee trakteren?

De cupcakes en koekjes die ik maak, worden heel vaak besteld voor traktaties. Ik maak ze dan nog persoonlijker door bv een cijferkoekje met de naam van de jarige er in gestempeld te maken.
In principe kun je de thema’s bestellen die je op mijn instagramfoto’s ziet. Maar ik sta altijd open voor eigen ideeën. We kunnen dan samen kijken of het mogelijk is.
Koekjes kan ik door heel Nederland verzenden. Cupcakes en taarten zijn in Dongen af te halen.

kinderfeestjes-collage

Je organiseert ook kinderfeestjes, zou je daar iets meer over willen vertellen?

Ik organiseer cupcakefeestjes. Bij een cupcakefeestje maak je je eigen bakkersmuts, ga je zelf de eitjes rapen bij de scharrelende kippetjes en mag je vier cupcakes decoreren. Twee voorbeeldcupcakes en twee helemaal naar eigen idee en creativiteit. Er worden leuke spelletjes gedaan, zoals kers op de cupcake en wordt de mooiste cupcake. Verder kun je vanaf mei t/m september gebruik maken van het verwarmde buitenzwembad. En anders kunnen de kinderen heerlijk buitenspelen. De supermooie boomhut (gebouwd door mijn vader) is hierbij favoriet!
De cupcakes krijgen de kinderen in een leuk doosje mee naar huis. Op de site www.lilibelle.nl vindt je alle informatie en geweldige foto’s van een cupcakefeestje.

Lilibelle staat voor pastel, lief en vrolijk.

collage-traktaties

Geef een reactie

