Een magisch elfenfeestje

Kunnen vliegen als een elfje! Dat is een wens van veel kleine mensjes. In hun fantasie vliegen ze de hele wereld over en maken de leukste avonturen mee. Het is dan ook echt leuk om voor je kindje een elfenfeestje te organiseren.  Ik deed dat in ieder geval wel voor een van mijn dochters. Benieuwd naar mijn elfenfeestje? Ik deel graag wat van mijn ideeën met je.

Inspiratie

elfenboeken.jpg

Om heerlijk weg te kunnen dromen, las ik mijn meiden vaak elfenverhaaltjes voor. Van Rosa de Rozenfee tot de feestelfjes. Dat zorgde de volgende ochtend altijd voor de mooiste droomverhalen. Natuurlijk hebben we ook alle Tinkerbell films en de Lillifee film gezien. En dat bleef niet bij 1 keer kijken….

Door al die boeken en films weet ik wel zo’n beetje wat elfjes en feetjes kunnen en doen. Het belangrijkste is toch wel toveren, vliegen en dansen tussen de bloemen en vlinders. En daar bedacht ik leuke uitnodigingen, decoraties, knutsels, spelletjes en lekkers bij.

printables.jpg

Elfensfeer

Prikkel de fantasie van de kinderen meteen bij binnenkomst: creëer een elfensfeer in huis. Dit hoeft echt niet groots en over de top te zijn zoals in Amerika. Met kleine dingen kan je namelijk makkelijk een groots effect hebben. Denk aan kerstverlichting achter stroken roze of zilver tule. Muziek van Tinkerbell of de Efteling op de achtergrond. Hang slingers met bloemen, vogeltjes of vlindertjes op. En start, na de cadeaus en lekkers, met een elfenquiz. Dan komt het wel goed met de elfenbeleving bij de kids!

Toveren

elfenknutsels.jpg
Toveren is echt een elfending. Daar moet je dan dus zeker ook iets voor verzinnen. Een toverstafje knutselen is een goed idee. Bijna alle kinderen vinden het namelijk leuk om te knutselen. Dus de eerste knutsel staat al vast: een toverstafje. Van zilver papier en met diamantjes natuurlijk!

Zelf vind ik het superleuk om de kids ook elfenstof te laten maken. Elfjes hebben namelijk elfenstof nodig om te kunnen toveren en vliegen. En wat een leuk effect geeft dat als iedereen een beetje glinsterende elfenstof in de lucht gooit! Meteen een goed moment voor een groepsfoto. Wil je weten hoe je elfenstof maakt? Je vindt het in mijn draaiboek voor een elfenfeestje.

Zet jezelf ook nog even in de picture: laat een echte tovertruc zien. Gewoon een simpel trucje is al voldoende hoor. Je dochtertje is dan waarschijnlijk al zo trots als een pauw dat jij kan toveren. En de rest van de kids vol verbazing. Hoe kan dat nou???  In mijn draaiboek heb ik een paar leuke trucs opgenomen en anders is Google je beste vriend.

Dansen

Een elfendisco hoort ook bij een elfenfeestje. Om naar de disco te gaan moeten de kids er wel extra feestelijk uitzien. Niet alle kids (of hun ouders) willen make-up. Kies daarom voor een vrolijke tattoo als feestelijke accessoire. Maak het jezelf gemakkelijk en gebruik plaktattoo’s. Heeft iedereen een tattoo, dan kan de muziek aan. Tijd voor de elfendisco! Een paar dansspelletjes zoals de stopdans of Just Dance zijn natuurlijk leuk hierbij.

Verhaal

Om van het feestje helemaal een succes te maken, verzin je een leuk verhaal als rode draad. Elke activiteit begin je met het vervolg van het elfenverhaal. Met een betoverende elfenverhaal neem je de meiden mee echt in de wereld van elfjes en feeën. (Niet genoeg tijd of fantasie voor een elfenverhaal? in het draaiboek elfen en feeënfeest vind je een hele leuke).

Elfenlekkers

elfenlekkers.jpg
Geef ook lekkers in het thema. Elfenhapjes zijn gewoon hele kleine snacks. Mijn favoriet zijn elfenkussentjes oftewel marshmallows. Lekker met een laagje choco en discodip in een vrolijk cupcake vormpje. Bij goed weer is het superleuk om de marshmallows te roosteren boven een vuurkorf. Gesmolten marshmallow tussen twee biscuitjes, smullen!

Vliegles

Voor het elfenfeestje van mijn dochtertje bedacht ik ook nog vliegles. Die vliegles was een onverwacht groot succes bij de meiden. De 5 minuten die ik in gedacht had werden 20 minuten! “Nog een keer”, “nu ik voorop”. Tja, dan vliegen we toch gewoon nog een rondje! (Hoe die vliegles precies ging? Je raadt het inmiddels waarschijnlijk al; dat vindt je in mijn draaiboek 😉).

LEES OOK: Zwart/wit, monochroom en superhip trakteren

Met deze tips heb je alvast een goed begin voor een elfenfeestje bij je thuis. Geen tijd of inspiratie om zo’n feestje te bedenken en te organiseren? Geef dan jezelf het draaiboek voor het elfenfeestje van vanKaat cadeau.
Wil je het jezelf helemaal makkelijk maken? Er is ook een compleet feestpakket Elfen en Feeënfeestje daar zit alles in wat je voor een superfeestje nodig hebt.

Dit blog werd voor ons geschreven door Jessica van Van Kaat. Een echte themafeestjes expert! Zij zal elk thema de leukste tips en ideeën met ons gaan delen en wij zijn heel blij dat zij onze nieuwe gastblogger wilde worden. Wil je meer weten over Jessica en van Kaat? We schreven al een heel leuk blog over haar, je vind het hier.

bfe6f9_e080806d05724b55b15d1394e8ddfa8c

 

One thought on “Een magisch elfenfeestje

  1. Pingback: Tijd om op te staan! | Hiep en Hoera

Geef een reactie

