Of ze meteen gingen slapen? Wat denk je zelf?!

img_6228Laatst zat ik een beetje te scrollen op Instagram, kwam ik het leuke account van Penney tegen! Ze had de avond ervoor een slaapfeestje voor haar negenjarige dochter georganiseerd. In het onderschrift stond onder meer dat de uitnodigingen aan een tandenborstel vast zaten. Hoe leuk, daar wilden we meer van weten!

Kun je eerst iets over jezelf vertellen?
Jazeker. Ik ben Penney van der Borgt, al 20 jaar woon ik samen met Peter. Samen hebben we vijf kinderen: Puk 18, Pol, 16, Pier, 14, Pip 9 en Peet bijna 7 jaar. Samen wonen we in een hobbyboerderij aan de rand van Wemeldinge. Peter heeft als hobby vreemde dieren, zo hebben we jaren struisvogels gehad, en zijn we nu in het bezit van drie kamelen. Ook hebben we hele schattige angorageitjes, een paar vreemde kippensoorten, een ezel, een trekpaard, een shetlandpony en een ontzettend lieve Bordercollie Mollie.

Al heel mijn leven ben ik gek op kinderen, mijn droom was dan ook een groot gezin. Die droom is uitgekomen. Voordat ik moeder werd, werkte ik met veel plezier op een drukkerij. Ik deed de afwerking. Heel erg leuk werk. Toen ik moeder werd en drie dagen werkte had ik constant heimwee naar Puk. Ik ben gestopt met werken en begon als gastouder. Dit beviel heel erg. Ik heb dit ook heel lang gedaan. Tot ik bedacht dat ik kinderfeestjes wilde gaan geven. Ik had al zoveel ervaring met eigen kinderen, we hadden de ruimte, ik had de creativiteit en het geduld, dus niets om me tegen te houden. Dit doe ik nu al zo`n 5 jaar.

Hoe kwamen jullie op het idee van een pyjamaparty?
Pip kwam er zelf mee. Eigenlijk met een slaapfeest. Ik vond het eerst nog wat vroeg en probeerde haar om te praten om nog een jaartje te wachten, maar dat lukte niet. Toen dacht ik ook “waarom ook eigenlijk niet!”

Mocht je dochter een maximum aantal vriendinnen uitnodigen?
Ze noemde de vriendinnen op die ze wilde en we kwamen aan 6 kinderen. 7 in totaal dus.

Vanaf hoe laat waren de gasten welkom?
Vanaf half 6.

img_6224Hoe zag het programma er verder uit?
We begonnen met pizza maken. Ik had zelf het deeg gemaakt, wat echt heel simpel is. Ze versierden de pizza, ik deed `m in de oven en ze konden `m daarna opeten.
Toen kussenslopen versieren met textielstift, daarna bingo die ik had gemaakt voor haar verjaardag een paar jaar geleden, maar wat ze nog steeds leuker vind dan de cijfertjes. Het duurt ook wat korter. Ze mochten op de plaatjes geen fiches oid leggen maar chips of M&M`s! Als ze bingo hadden mochten ze de kaarten opeten. Ook had ik geen prijsjes, maar opdrachten. Zo was 1 opdracht dat ze in de schuur een tas moesten zoeken. Hierin zaten pakjes drinken. Een andere opdracht was dat ze in de keuken een zakje moesten zoeken waarin wat lekkers zat.
Na de bingo gingen we matrassen halen van boven. Daarna gleden ze op de matras naar beneden, dit was erg leuk! Daarna het kussengevecht, en daarna liggen op de matrassen met hun eigen meegebrachte kussen en dekens en knuffels. Toen gingen we een film kijken.

Is er nog een kussengevecht geweest?
Uiteraard!

Gingen alle kinderen meteen slapen?
Nee, wat denk je! Ze gingen om half 3 slapen. Lekker film gekeken tot die tijd.

En was er nog een ochtendprogramma?
Ze werden wakker en gingen een film kijken op Netflix. Ik had nog iets bedacht, maar dit was helemaal niet nodig. Ik heb wel de ontbijttafel gedekt, waaraan ze lekker gingen eten. Hierna doken ze weer hun bed in, niet voor lang, want om 11 kwamen de ouders ze weer halen. Rond half 11 ruimden ze de tassen in en gingen ze aankleden.

img_6226

Heb je nog tip voor ouders die een slaapfeestje gaan organiseren?
* Zorg dat je uitgerust bent.
* Blijf relaxed. Gaat er iets niet volgens plan, ach, dan is dat zo. Voor je kind is het allerleukste dat ie met zoveel vriendjes/vriendinnetjes is, wat anders nooit is.
* Af en toe ben ik ook even met mijn andere kinderen iets gaan doen in een ander gedeelte van het huis. Uiteraard hielp ik wel met de dingen waar ik bij nodig was, maar bijvoorbeeld tijdens het film kijken, heb ik me terug getrokken.
* Niet al te vol programma plannen.
* Delegeer. Bijvoorbeeld bij de matrassen te sjouwen, hierdoor hoef je zelf minder te doen. Ook heb je niet per se een matras per kind nodig omdat ze ook overdwars kunnen liggen op 2 matrassen. Ook kun je in de uitnodiging zetten dat ze een matras/luchtbed meenemen.
* Reken er op dat ze niet veel zullen slapen. Dus plan hierna ook niets. Gewoon een lekker dagje thuis, spelen met de gekregen kadootjes, is zalig! Kun jezelf ook bijkomen en een beetje opruimen etc.
* Plan niet te strak. Ze hebben vanaf 11 uur film gekeken tot blijkbaar half 3. Hoe leuk is het om met je vriendinnen zolang tv te kijken en te kletsen. Ik ben naar bed gegaan. Ze weten hoe de tv werkt!

Wat was het hoogtepunt?
Ik denk het kussengevecht en het “van de trap af met een matras glijden” Alhoewel het film kijken met z`n allen zo laat ook wel een toppunt was!

Meer van Penney weten? Check Hof Keizersweel de site vind je hier.

4 thoughts on “Of ze meteen gingen slapen? Wat denk je zelf?!

  1. Heel leuk wat jij allemaal doet en organiseert wat een uithoudings vermogen heb je hopelijk kan je het nog vele jaren doen en van genieten en hebben jullie ook de ruimte ervoor wij deden het ook wel eens thuis zo slaap feestje op de lagere school zo rond hun 12 jaar toen was het nog heel anders maar nog leuke foto er van nog heel veel sucses met alle dingen die je onderneem gr miny koole

    Like

  2. fantastisch Penney wat je doet, en met hart en ziel en zoveel energie…..dat geeft je weer energie, jullie hebben een geweldig gezin en fantastische organisatie in feestjes, high tea’s, personeelsuitjes, festivals, workshops e.d. Geniet ervan…..en denk ook aan je eigen vrije tijd…..ik hoop dat je dit nog lang mag doen met veel plezier en heel veel mooie lieve mensen en kinderen ontmoet…..wat zal je ooit later op een mooi leven terug kijken…

    Like

  3. Pingback: Maak je eigen BINGO | Hiep en Hoera

  4. Pingback: Tijd om op te staan! | Hiep en Hoera

Geef een reactie

