De zoektocht naar de ultieme eenhoorn verjaardagsmuts

IMG_5833.JPG

Naast blogger hier op Hiep en Hoera heb ik ook nog een eigen bedrijf: StudioKisa. Elk thema mag ik van mezelf één blog maken waarbij ik StudioKisa in het zonnetje zet. Uiteraard moet het onderwerp wel passen bij het thema dat we op dat moment hebben. Bij het thema droomland denk ik al snel ook aan droomfiguren en de ultieme droomfiguur is toch wel de eenhoorn. (toevallig ook nog helemaal hip en hot op dit moment 😉). Nu ben ik een echte jongensmoeder en hoewel jongens eenhoorns misschien ook wel heel erg leuk vinden, is het toch eerder een meisjesthema.

Daarom besloot ik het ontwerpproces deze keer eens heel anders aan te pakken dan ik normaal gesproken doe en de hulp in te roepen van mijn en onze volgers op social media. Ik bedacht een aantal vragen en liet me leiden door de antwoorden die ik daarop kreeg. En wat was dat een bijzondere en leuke ervaring. De uiteindelijke uitkomst had ik vooraf nooit kunnen voorspellen. Om dat gevoel nog een beetje vast te houden doe ik er hier graag verslag van.

Vraag 1: zijn eenhoorns wit?

versie 2

Het leek zo’n simpele vraag: is een eenhoorn wit? Maar nadat ik deze vraag gesteld had was ik verder van huis dan daarvoor want eenhoorns waren inderdaad wit, maar ook roze, blauw of alle kleuren van de regenboog. Het maakte de keuzes in ieder geval nog niet makkelijker 😉.

Vraag 2: Moet de hele eenhoorn op de muts of alleen het hoofd?

Eenhoorn vraag 2 picmonkey

Over deze vraag was iedereen het gelukkig unaniem eens. Alleen het hoofd moest op de muts. Dat maakte het alweer een heel stuk duidelijker.

Vraag 3: Wil je het hoofd van voren of van opzij afgebeeld hebben?

Hoofd.jpg

Oké ik geef het toe, de tekening van het hoofd van opzij was een stuk beter gelukt dan die van het hoofd van voren. Niet zo vreemd dus dat daar alle stemmen naar toe gingen. Tijd voor de volgende vraag.

Vraag 4: Welke kleur heeft de eenhoorn?

Welke kleur FB

Ik stelde de vraag opnieuw, deze keer met een verder uitgewerkte versie. De meeste stemmen waren er voor roze of wit. Een paar keer werd blauw gekozen, maar bruin vond niemand een optie (terwijl ik hem zelf zo leuk vond, misschien lijkt hij teveel op een gewoon paard). Ook kreeg ik commentaar op de manen van de witte eenhoorn, die moesten andere kleuren krijgen. Geen probleem, dit is waar we op uitkwamen:

IMG_5798.JPG(Veel meer roze, zo fijn dat meisjesmoeders hun mening gaven).

Vraag 5: Roze of wit?

roze of wit

Bij vraag 4 hadden wit en roze evenveel stemmen gekregen, de uitslag was dus onbeslist. Daarom stelde ik de vraag nogmaals; roze of wit? Deze keer kwam wit als zeer overtuigend winnaar uit de bus. Maar ik kreeg ook heel vaak de opmerking: kan eigenlijk niet kiezen, waarom niet allebei? En inderdaad waarom eigenlijk niet twee eenhoorns op een muts, het was me inmiddels wel duidelijk geworden dat je nooit genoeg eenhoorns kunt hebben.

Nu wist ik ook meteen hoe de hele muts eruit moest gaan zien want twee eenhoorns die elkaar aankijken vormen samen een mooie kroon. Eigenlijk bleef er nog maar één vraag over:

Vraag 6: Welke kleur heeft de achtergrond?

achtergrond kleur collage

De meesten stemmen gingen naar lichtblauw, op de voet gevolgd door donkerblauw. Ook kozen er aardig wat mensen voor paars en gingen er twee stemmen naar de compleet roze variant. Een duidelijke einduitslag dus: de lichtblauwe variant rechtsonder was de ultieme eenhoorn verjaardagsmuts.

Maar tijdens het hele proces was er steeds een stemmetje in mijn achterhoofd dat zei dat ik iets met regenbogen moest, dat die echt bij eenhoorns horen. Dus toen iemand de opmerking maakte dat er nog wel wolkjes en een regenboog bij moesten kon ik niet anders dan bedenken hoe ik die kon verwerken in het ontwerp (ze stuurde me trouwens ook nog hele inspirerende foto’s toe, waarvoor veel dank).

Laatste vraag: Welke versie vind jij het leukst?

regenboog of duo

Opeens had ik dus twee ontwerpen voor een eenhoornverjaardagsmuts en ik vind ze zelf allebei even leuk. Vandaar dat ik er toch nog een allerlaatste vraag aan vastplak: Welke variant vind jij het allerleukste?

Anne

Update: Op dit moment gaan beide modellen bijna gelijk op, met een lichte voorkeur voor de variant met de regenboog. Wat ook duidelijk wordt is dat de lichtblauwe achtergrond absoluut favoriet is want er zijn ook aardig wat stemmen voor de regenboogversie maar dan met lichtblauwe achtergrond. Het lijkt erop dat ik meerdere versies moet gaan opnemen in mijn assortiment 😉. Benieuwd wat het uiteindelijk echt is geworden? Volgende week staat de definitieve versie in mijn webshop.

4 thoughts on “De zoektocht naar de ultieme eenhoorn verjaardagsmuts

  1. Wat een ontzettend leuke blog! En een hele leuke uitdaging. Wij vonden het super om er zo aan mee te werken. Mijn dochter keek iedere keer weer uit naar je post. Wat ons betreft voor herhaling vatbaar!

    Like

  2. Pingback: Tijd om op te staan! | Hiep en Hoera

  3. Pingback: Regenboog cupcakes | Hiep en Hoera

Geef een reactie

