Merike bakt! Een cheesecake unicorntaart

IMG_6669Het Droomlandthema was een daverend succes. We hebben echt zo veel leuke reacties van jullie gekregen. Maar: een ding mist natuurlijk nog en dat is de TAART. En ik was natuurlijk de rubriek: Merike bakt een taart begonnen, dus ik mocht weer lekker aan de bak. Alhoewel, lekker. De vorige keer was mijn taart gigantisch mislukt, dus heel veel zin had ik nou ook weer niet.

Enfin. Ik besloot tot het maken van een eenhoorntaart, omdat die zo lekker in het huidige thema past. Op de site van Glamour had ik het recept voor de ultieme cheesecake unicorntaart gevonden. De zin: deze maak je in een kwartier triggerde mij misschien nog wel het meest. Daar ging ik dus.

IMG_6573De ingrediënten:

* Een kopje suiker
* Twee kopjes vloeibare slagroom
* 800 gram monchou
* Kleurstof voor levensmiddelen
* Een kant en klare taartbodem
* Discodip

Ik had (naast alle andere ingrediënten) ook de taartbodem gekocht, maar ik vond het opstaande randje ervan een beetje laag. Nu kwam ik ook nog bij de Hema dus ik vroeg of zij ook taartbodem verkochten. Nee, was het antwoord. Dus ik vroeg of zij verstand van taartbodems had. Dat had ze wel en ze deelde mijn zorg. Dus stelde ze voor om wat cake van de bodem te schrapen. Dan zou het beslag er beter in passen. Goed plan.

Dus de volgende ochtend pakte ik alle ingrediënten en besloot voor mijn werk aan nog even de taart in elkaar te draaien. Ik was tenslotte goed voorbereid en had alles in huis.

Dit moest ik doen:

Mix de monchou met de suiker in ongeveer drie minuten tot een glad geheel. Doe daarna de vloeibare slagroom erbij en mix het in nog eens twee tot drie minuten. Verdeel het beslag over drie of vier bakjes en doe de kleurstof erbij.

IMG_6574Het mixen en mengen verliep allemaal heel voorspoedig, tot de kleurstof om de hoek kwam kijken. Ik zag namelijk op de achterkant van de verpakking dat het kleurstof voor marsepein en rolfondant was. SHIT. Ik had de verkeerde gekocht. Daar stond ik met mijn witte beslag. Dat werd dus een heel kleurloze taart.

Gauw bracht ik mijn zoontje naar de crèche en besloot nog even langs de Dekamarkt te fietsen. Die hadden misschien wel de goede kleurstof. Nee hoor, ze konden me niet helpen. Ik had nog tijd om naar de AH te fietsen. Maar daar konden ze me ook niet helpen. Ah nee!

In zak en as ging ik naar huis. Ik had nog een half uur om de taart af te maken. Kon ik de kleurstof toch niet gebruiken? Misschien was het ook wel voor beslag bedoeld. Er stond een telefoonnummer op het pakje van dr. Oetker. En jahoor! Het kon, zei de dame aan de telefoon. Gauw mixte ik de kleuren met drie verschillende bakjes beslag en deed dat op de (uitgeschraapte) taartvorm. Vanaf dat moment ging het allemaal heel gemakkelijk. Met een mes maakte ik er een geheel van en deed de discodip erop. KLAAR!

IMG_6576

Maar toen kwam het belangrijkste: het testpanel. De vorige keer werd de yoghurttaart finaal door mijn man en zoon(tje) afgekraakt. Hoe zit dat nu? Mijn zoontje vindt hem zalig en mijn vriend, vindt m iets te zuur. En dat kan kloppen ik heb namelijk iets minder suiker erin gedaan dan voorgeschreven. Dat had ik misschien beter niet kunnen doen. Ik ga deze taart zeker nog een keer maken. En me dan houden aan de voorgeschreven afmetingen 😉

IMG_6651

2 thoughts on “Merike bakt! Een cheesecake unicorntaart

  1. Pingback: Tijd om op te staan! | Hiep en Hoera

  2. Pingback: Merike bakt! Hét recept voor een smullen worteltjescake | Hiep en Hoera

Geef een reactie

