Maak je eigen photobooth: de booth

IMG_7298In deel een van maak je eigen photobooth liet ik zien hoe leuk het is om vrolijke bloemenbrillen van papier te maken. Vandaag laat ik zien hoe ik de booth in elkaar zette en een tuintint gaf.

Benodigdheden:
* Een stevige kartonnendoos met lage randen in de vorm van een rechthoek
* Oude tijdschriften (liefst eentje met veel bloemen en tuindieren)
* Gebruikt of ongebruikt pakpapier
* Schaar
* Lijm

Knip een luik uit de onderkant van de kartonnen doos. Zo krijg je een lijst. Ik had nog groen pakpapier liggen dat ik om de lijst heen vouwde. Dan kan het grote knippen beginnen. Knip zoveel leuke tuin-items uit als je kunt vinden. Ik had nog wat gebruikt pakpapier liggen waarvan ik niet zo goed wist wat ik ermee moest, nou… nu had ik een goede bestemming gevonden hoor!

Als je alles hebt, bepaal je de compositie en plak je de items op de doos. Het leuke is dat als je dit met elkaar maakt tijdens een feestje ieder met een eigen bijdrage komt en je daar weer een leuk geheel van kunt maken.

En zie daar het resultaat. Eigenlijk heel makkelijk te maken. En dan kan natuurlijk het fotograferen beginnen. Met een iPhone (kun je meteen de vaders en moeders het resultaat sturen als aandenken aan het feestje) of iets tastbaarders maken met een echte polaroidcamera! Veel plezier!

Merike

 

 

 

One thought on “Maak je eigen photobooth: de booth

  1. Pingback: Feestjes in de tuin | Hiep en Hoera

Geef een reactie

