Regenboog cupcakes

IMG_5963prikkers studiokisa

Zoals jullie misschien wel weten heb ik ook nog een webwinkel StudioKisa waar ik de leukste producten voor kinderfeestjes verkoop. Op het moment ben ik druk bezig om alle eenhoornproducten die ik voor ons vorige thema heb ontworpen ( lees ook mijn blog over de zoektocht naar de ultieme eenhoorn)  in mijn webshop te plaatsen. Naast duidelijke productfoto’s is sfeerbeeld natuurlijk ook erg belangrijk.

Voor de traktaties wilde ik graag cupcakes met regenboog botercrème en bedacht me dat het natuurlijk ook heel leuk is om met jullie te delen hoe ik ze heb gemaakt mocht je ze zelf ook willen trakteren.

Botercreme mixen

Eigenlijk is het supersimpel. Om te beginnen bakte ik natuurlijk een hele stapel cupcakes. Ik maakte me er  nogal gemakkelijk vanaf door de mix voor botercrème van dr Oetker te gebruiken. Het enige dat je hoeft te doen is de instructies op de verpakking te volgen.

Botercreme kleuren

Vervolgens verdeelde ik de crème over drie bakjes en maakte ik de crème in elk bakje een andere kleur met voedingskleurstof. Let op je hebt echt maar heel weinig nodig voor mooie pastelkleurtjes. Gebruik bijvoorbeeld het puntje van een satéprikker voor een klein druppeltje. Eerst goed doorroeren en dan kun je altijd nog kijken of je de kleur iets donkerder wilt. (lichter maken gaat echt niet meer, of je moet weer heel veel botercrème gaan toevoegen).

Botercreme in spuitzak

Het lastigste is eigenlijk om drie kleuren tegelijk in een spuitzak te krijgen zonder dat het heel erg door elkaar gaat. Ik maakte in eerste instantie de fout dat ik de crème veel te diep in de spuitzak deed waardoor ik de derde kleur er echt niet meer bij kreeg. Handiger is het om de crème bovenin de spuitzak te doen (waar de zak veel wijder is). De spuitzak dicht te draaien en dan voorzichtig de crème naar beneden te drukken. Het eerste stukje druk je in een bakje uit want dat zal niet erg mooi zijn. Maar vervolgens zul je merken dat de botercrème helemaal niet lelijk door elkaar is gegaan.

cakejes met botercreme

En dan spuiten maar, het is even een handigheidje dus je wilt misschien eerst even oefenen maar eigenlijk is het helemaal niet zo moeilijk. Ik begon aan de buitenrand en maakte steeds kleinere cirkels naar het midden toe voor een mooie toef in het midden.

cupcake detail

Succes!

Anne

De eenhoorn cupcakeprikkers vind je hier.

Geef een reactie

