Een echte klassieker: het schminkfeestje

Startcollage schmink.jpg

Een hele klassieke activiteit tijdens een kinderfeestje is toch wel schminken. En tot nu toe hebben wij daar eigenlijk nog nooit aandacht aan besteed (schande). Maar daar komt nu eindelijk verandering in want tijdens mijn zoektocht naar ideeën voor ons in de tuin thema kwam ik de mooiste geschminkte bloemen en vlinders tegen, onweerstaanbaar! Ik ging dan ook meteen op onderzoek uit naar degene die die prachtige creaties maakt en kwam zo uit bij Michelle van M-Schmink.

Zou je eerst iets meer over jezelf willen vertellen?
Mijn naam is Michelle Heij, ik ben 40 jaar en moeder van 3 kinderen (inmiddels 12, 11 en 7 jaar). Door mijn kinderen ben ik een aantal jaar geleden in contact gekomen met het schminken. Mijn dochter en een aantal andere meiden moesten geschminkt worden voor een optreden van de turnvereniging en ik heb toen aangeboden te helpen en daarmee werd een passie geboren.

20150820_143851

Hoe ben je op het idee gekomen om m-schmink op te beginnen?
Ik ben cursussen gaan volgen bij diverse nationale en internationale schmink-artiesten, om zo mijn technieken te verbeteren. Na verloop van tijd ben ik mijn eigen bedrijf gestart, waarin ik te boeken ben voor kinderfeestjes en evenementen. Naast het schminken, ben ik ook te boeken voor het zetten van glittertattoos, LaDot tattoos, hair feathers en binnenkort ook hennaversieringen.
Daarnaast heb ik sinds enkele jaren een webshop waarin ik professionele schmink en materialen voor het zetten van glitter-tattoos en hair feathers verkoop.

collage tatoos

Ik zag op je site dat je ook een webwinkel hebt met producten om te schminken, stel dat ik zelf een schminkfeestje wil houden wat is dan de basis die ik in ieder geval nodig heb.
We hebben in de webwinkel leuke starters sets op het gebied van schmink, glittertattoos en de hair feathers. Wanneer je start met schminken is het belangrijk dat je de juiste producten gebruikt en daar hygiënisch en zorgvuldig mee omgaat.

Workshop M-Schmink

Kan ik het ook zelf leren om zo mooi te schminken?
Voor mensen die geen ervaring met schminken hebben of hun technieken willen verbeteren, geef ik met regelmaat workshops. Zo’n workshop is niet alleen leerzaam, maar ook heel gezellig.
Zo’n workshop bestaat uit gezamenlijk oefenen met het maken van krullen, lijnen en druppels. Ook oefenen we het blenden van kleuren en maken van de tweekleurige bloemetjes. Het laatste uur maken we één a twee designs naar keuze van de groep (in overleg). Er kunnen verschillende merken professionele schmink en penselen worden uitgeprobeerd, om te kijken welk merk het beste bij je past.

collage 1 schmink

Maakt het iets uit waar ik woon in Nederland? of werk je alleen in een bepaalde regio?
Feestjes regio Zuid-Holland kunnen worden geboekt via mijn website. Is de afstand te ver voor mij of ben ik verhinderd, dan help ik je graag met het vinden van een geschikte collega.

Lees ook: Wel of geen verlanglijstje maken?

Net zo enthousiast geworden over schminken als Michelle? Een collega van haar heeft een leuk youtube kanaal: schminkkoppies waar je ook veel basis technieken kunt leren. Meer informatie en de webshop van Michelle vind je hier.

Van Michelle kregen we een setje toegestuurd waarmee we zelf glittertatoos kunnen maken. Binnenkort kun je mijn ervaringen hiermee op de blog lezen.

Anne

 

3 thoughts on “Een echte klassieker: het schminkfeestje

  1. Pingback: Feestjes in de tuin | Hiep en Hoera

  2. Pingback: Review: Glittertattoos van M-Schmink | Hiep en Hoera

Geef een reactie

