Joyce schrijft in ons verjaardagsboekje

piratenfeest 1

Elke  week vragen we een mamablogger in ons verjaardagsboekje te schrijven (een soort vriendenboekje over kinderfeestjes). Deze keer heeft Joyce van de blog Joy from Joyce onze vragenlijst ingevuld:

Wie was de jarige job?
Mijn zoon Aron was jarig!

Hoeveel kaarsjes mochten er uit geblazen worden?
Aron werd 6 jaren oud!

Wanneer was het feestje?
Het feestje werd gevierd in de winter.

Hoeveel kinderen waren er uitgenodigd?
Aron mocht 7 kinderen uitnodigingen voor zijn feestje. Zoveel kinderen passen er om onze tafel heen.

piratenfeest 2

Was het feestje thuis of ergens anders?
Wij vierden het feestje thuis ik vind het zelf heel erg leuk om feestjes te organiseren voor de kinderen.

Wat gingen jullie doen?
Wij vierden een piratenfeest en deden allemaal piratenspelletjes. Zo had ik een ringwerpspel gemaakt voor de kinderen. Konden ze blikkengooien en aten we friet vanaf het tafelkleed.

Hoe had je het  piratenfeestthema uitgewerkt?
Ik heb veel inspiratie opgedaan op Pinterest. Amerikanen zijn er veel meer mee bezig en ik vind het zo inspirerend. Ik maakte een speciaal bord voor zijn feestje en aan de hand daarvan maakte ik een lijst met spelletjes die wij konden gaan doen. Daarnaast zocht ik op internet naar de benodigdheden.

Hoe pakten jullie de cadeautjes uit?
De cadeaus werden door een spel gegeven. Ik had een zwaard waar de jarige aan mocht draaien. Waar de punt naartoe wees mocht het cadeautje geven.

Wat was het favoriete cadeau?
De lampjes voor zijn fiets!

Wat was de leukste activiteit die jullie deden?
Het eten van de friet van de tafel haha! Ik hoor het nog regelmatig.

Wat hebben jullie gegeten?
Patatjes met saus en snacks van de tafel.

piratenfeest 3

Hoe vond je het feestje zelf?
Ondanks dat ik kotsmisselijk was door mijn zwangerschap zag ik veel lachende gezichtjes en een blije Aron, daar doe je het voor toch?

Wat zou je volgende keer anders doen?
Niet meer net zwanger zijn haha! Ik had echt last van mijn misselijkheid waardoor ik het minder liet gaan zoals ik gepland had en meer de kids de vrije hand gaf.

Wat is jouw beste tip voor een geslaagd kinderfeestje?
Zoek iets uit dat je kind echt leuk vindt! En ga niet zelf iets organiseren als je het niet leuk vindt. Kinderen voelen dat haarfijn aan!

Joyce schreef ook zelf een heel leuk blog over het piratenfeestje voor Aron.

Geef een reactie

