Cubebot blijft verrassen (en frustreren)

IMG_8118Elke keer als ik een weekendje wegga, ga ik natuurlijk ook op zoek naar iets leuks voor Hiep en Hoera. Altijd leuk om in een andere omgeving iets nieuws te spotten.

Zo was ik recentelijk in het Belgische Gent, waar het echt onwijs goed toeven is. Een prachtige Middeleeuwse stad met goeie restaurants en leuke winkels! En zo belandde ik op een zaterdagmiddag in Piet Moodshop. Een winkel met allerlei snuisterijen. Van een hip kinderfietsje, tot koffiekopjes, plantenboeken en een festival survival kit. Allemaal even leuk.

Ik besloot om eigenaar Christophe Verbeke aan zijn jasje te trekken en te vragen welk cadeautje nou echt veel verkocht wordt voor een kinderverjaardag. Hij wist het meteen: de Cubebot. Een robot bestaande uit verschillende houten blokjes die aan elkaar verbonden zijn door elastiek. De robot kan verschillende poses aannemen. In koopstand is de robot een kubus. Dan maak je er een robot van om m vervolgens weer terug te ‘vouwen’ in een kubus. De Cubebot is verkrijgbaar in drie groottes en tien verschillende kleuren.

Om me te overtuigen dat de Cubebot echt niet zomaar opgelost is, vertelde Verbeke dat een klant hem enthousiast had laten weten dat hij met zijn kinderen van België naar Zuid-Frankrijk was afgereisd. Ieder met een Cubebot in de hand. De kinderen waren nog nooit zo stil geweest. Bij aankomst was de Cubebot nog niet opgelost!

De Cubebot is te verkrijgen vanaf 13,00 euro bij Piet Moodshop.

Geef een reactie

