Sprookjes ontdekken met illustratrice Caroline Ellerbeck

IMG_9076Zo leuk! Illustratrice Caroline Ellerbeck postte op Instagram het bericht dat ze is genomineerd voor de European Design Award 2017 voor haar Sprookjes Prentenboek. Ze zette erbij: ‘Ik ben heel gelukkig, omdat ik van mijn werk hou en het leuk vind dat andere Europese illustratoren mijn boek waarderen. Ik hoop dat het boek ook uitgegeven gaat worden in andere landen.’

Gefeliciteerd met je nominatie! Hoe hoorde je het?
Ik ontving een mailtje met alle Nederlandse Nominaties en ook mijn naam stond er tussen. Heel leuk!

Voor de mensen die het Sprookjesprentenboek niet kennen, waar gaat het over?
Het is een zoekboek zonder tekst waar de zeven bekendste sprookjes van Grimm samenkomen. Het is voor jonge kinderen om samen te lezen en te vertellen. In dit boek ontdek je wat er allemaal gebeurt in het sprookjesbos.

Hoe ben je op het idee voor het boek gekomen?
Ik heb zelf kinderen, ik ben dol op sprookjes en ben illustrator. Vaak zijn sprookjesboeken veel te ingewikkeld voor kleine kinderen. Teveel tekst en weinig plaatjes en vaak moeilijke woorden. Daarom leek het me ontzettend leuk om een zoekboek te maken voor peuters en kleuters. Zij vinden sprookjes vaak heel leuk en spannend.

Lees ook: Een dagje naar Sprookjeswonderland!

Waarom denk je dat het boek zo aanslaat? Wat is de kracht?
Het is een prachtig en kleurrijk boek. Je kunt er heerlijk in kijken en er valt altijd weer iets nieuws te ontdekken.

Wat is jouw favoriete sprookje?
De Zeven Geitjes is mijn favoriet. Ik vind het zo spannend dat de geitjes iedere keer zo slim zijn om de wolf iets te laten doen waardoor ze weten dat het hun moeder niet is. En dan op het allerlaatste moment gaat het toch nog mis.

Wanneer hoor je de definitieve uitslag?
Eind mei weet ik of ik gewonnen heb. Ben nu eigenlijk al heel blij met de nominatie. Fijn dat om te weten dat het zo gewaardeerd wordt door een serieuze jury.

2 thoughts on “Sprookjes ontdekken met illustratrice Caroline Ellerbeck

  1. Pingback: Sprookjesboeken | Hiep en Hoera

  2. Pingback: En ze leefden nog lang en gelukkig…. | Hiep en Hoera

Geef een reactie

