Review: Glittertattoos van M-Schmink

IMG_6177

In ons vorige thema hadden we een heel leuk interview met Michelle van M-schmink over schminkfeestjes. Naast de leuke antwoorden en foto’s die ze ons stuurde kregen we ook een pakketje thuisgestuurd om zelf glittertattoos uit te proberen. Dat werd allemaal wel wat veel voor een blog dus hielden jullie de tattoos van me te goed.

Nu ben ik zelf moeder van twee jongens en er is heel veel waar ze me best bij willen helpen, maar roze glittertattoos dat ging ze toch net iets te ver. Dus vandaag ben ik mijn eigen proefkonijn 😉.

glittertattoo Hiep en Hoera collage 1

In het pakketje dat Michelle me toestuurde zit alles wat je nodig hebt om zelf glittertattoos te maken. Ze verkoopt alle benodigdheden ook in haar webshop.

Naast alle benodigdheden zitten er ook hele duidelijke instructies in het pakketje. Als eerste maak je de huid schoon met alcohol op de plek waar je de tattoo wilt plaatsen. Kies een leuk sjabloon uit en plak dat volgens de instructie op de schoongemaakte plek.

glittertattoo Hiep en Hoera collage 2

Vul het sjabloon nu in met huidlijm, let erop dat je geen stukjes vergeet. Ik had het zelf iets te dik gedaan, maar dat is wel beter zichtbaar op de foto. Haal vervolgens het sjabloon voorzichtig weg zonder de lijm aan te raken en wacht tot de lijm niet meer wit maar doorzichtig is.

glittertattoo Hiep en Hoera collage 3

Nu kun je losgaan met glitters, ik besloot beide kleuren te gebruiken. De lichtere kleur aan de buitenkant en de donkere in het midden. Ik had er ook even een papiertje onder gelegd anders heb je echt meteen overal glitter zitten.

glittertattoo hiep en hoera eindresultaat filter

Het eindresultaat, op de foto zit de glitter er nog een beetje dik op, zo’n eerste keer ben je toch bang om eraan te komen. Inmiddels is echt alle overtollig glitter van de tattoo af en komen de verschillende kleuren veel beter tot hun recht.

Mijn mening:
Eigenlijk zag ik er best tegenop om met glitter aan de gang te gaan, het leek me best een precies werkje en iets dat snel mis kon gaan. Maar het was echt supermakkelijk, de instructies van Michelle zijn zo duidelijk dat het bijna niet fout kan gaan en de producten zijn van zeer goede kwaliteit. Het lijkt mij een super leuke activiteit voor bijvoorbeeld een prinsessenfeestje.

Wil je het ook uitproberen? Je vindt alles wat je nodig hebt in de webshop van Michelle.

Anne

Update: de glittertattoo blijft heel lang mooi, na anderhalve week was ik er wel een beetje klaar mee dus heb ik hem met aceton verwijderd maar hij zag er nog steeds heel goed uit.

One thought on “Review: Glittertattoos van M-Schmink

  1. Pingback: En ze leefden nog lang en gelukkig…. | Hiep en Hoera

Geef een reactie

