Feestje in de soep: O nee! Zwemkleding vergeten!

IMG_9753.JPGIk zat gisteravond gezellig wijntjes te drinken met mijn goede vriend Herman. Ik vroeg hem of ie niet nog een leuk verhaal had over vroeger, uit de tijd dat ie nog naar kinderfeestjes ging. Nou dat had ie:

‘Ik dacht eerst nog dat ze me in de maling namen, toen ze zeiden dat we zouden gaan zwemmen in Het De Mirandabad in Amsterdam. Hallo, dan had ik mijn zwemspullen toch meegenomen,’ zegt Herman nog steeds licht verontwaardigd. ‘Maar het bleek serieus en ik had dus niks bij me…’

Herman was een jaar of tien en was uitgenodigd voor de verjaardag van zijn beste vriend. Hij had een uitnodiging ontvangen in de vorm van een kaartje dat hij zelfs had meegenomen. Dus toen hij aan de moeder van het jongetje vroeg: wat gaan we eigenlijk doen vandaag, reageerde ze lichtelijk verbogen. ‘Dat stond toch op het kaartje: ‘Neem je zwemspullen mee: we gaan zwemmen! ‘Daar weet ik niks van en het stond ook niet op mijn kaartje. Kijk maar!’

‘Oeps!’, riep de moeder, dan ben ik dat vergeten op het kaartje te zetten…’ Gauw checkte ze bij anderen of die het wel hadden meegenomen. Bleek dat ze alleen bij Herman het vergeten was op het kaartje te zetten. ‘Nou, lekker dan.’

Lees ook: Tips voor een geslaagd zwemfeestje

Gelukkig kon het snel opgelost worden. Toen ze met z’n allen vertrokken in de auto vanuit Alphen aan den Rijn naar Amsterdam crossten ze nog gauw even langs het huis van Herman, waar zijn zwemspullen niet in de was lagen (dat zou ook nog eens wat geweest zijn) en snel ingepakt konden worden.

De rest van het feestje verliep vlekkeloos en hadden ze een toptijd in het golfslagbad. ‘Maar dat ik daar zonder zwemspullen stond, zal ik niet gauw vergeten.’

Heb jij ook iets meegemaakt op een kinderfeestjes waardoor de boel (even) in de soep liep. Laat het ons weten! We zijn te bereiken via hiepenhoera1@gmail.com

Geef een reactie

