Bij Project-3 is alles monochroom

collage project 3.jpg

Zwart wit is momenteel een grote trend, een trend waar wij bij  Hiep en Hoera natuurlijk ook niet aan voorbij kunnen gaan. Op zoek naar een mooie webwinkel met zwart-wit producten kwamen we terecht bij Project-3 en natuurlijk waren we heel nieuwsgierig en vroegen Aly, eigenaresse en ontwerper bij Project-3 ,het hemd van het lijf.

Zou je jezelf even voor willen stellen?
Mijn naam is Aly, inmiddels de dertig (ruim) gepasseerd en ik woon samen
met mijn man, dochter en hond in het Noorden van het land. Je kunt mij
’s nachts wakker maken voor een bord goed Grieks eten en een wedstrijdje
Judo.

Hoe ben je op het idee gekomen voor Project-3?
Anderhalf jaar geleden heb ik Project-3 ingeschreven bij de Kamer van
Koophandel. Na jaren gewerkt te hebben als verpleegkundige binnen een
verslavingszorginstelling, heb ik op een gegeven moment de stoute
schoenen aangetrokken. Ik wilde veel meer met mijn creativiteit doen,
dan ik op dat moment deed. Het roer ging om en ik ben een opleiding gaan
volgen in de richting van vormgeving. Project-3 is begonnen met het
ontwerpen van logo’s, huisstijlen en reclamemateriaal. Omdat ik ook
ontzettend veel plezier haalde uit het ontwerpen van kaartjes en posters
in de monochrome stijl, heb ik een aantal maanden na de start van
Project-3 de webshop geopend. Het maken van beeldmateriaal voor
commerciële doeleinden doe ik nog steeds en de combi met de webshop
maakt dat ik de leukste baan heb die er is.

project 3 posters en kaarten

Waar haal je je inspiratie vandaan?
Inspiratie zit voor mij overal in! Als iets mijn aandacht trekt dan
probeer ik dat vaak onbewust al te vertalen naar een nieuw ontwerp voor
een kaartje of poster. Ideeën dienen zich soms aan op de meest vreemde
momenten. Ik heb dan ook altijd een notitieboekje op zak.

Wat is het best verkochte product in je webwinkel?
De afgelopen tijd waren dat de woonplaatsposters en de geboorteposters.
Maar ook de verrassingsbox die ik onlangs heb bedacht valt goed in de
smaak.

Wat is je persoonlijke favoriet en waarom?
Eerlijk gezegd vind ik het best lastig om een favoriet te noemen. Het is
niet zo dat alle posters hier ook een plekje in huis hebben, maar de
wereldposter heeft dat wel. Daarnaast werk ik momenteel aan een ‘feel
good’ dagboek. Als dit boek straks klaar is, dan scoort die
waarschijnlijk hoog op mijn eigen favorietenlijstje. Dit omdat ik het
zelf heerlijk vind om invulboekjes bij te houden.

Happy Birthday slingers.png

Hiep en Hoera gaat over kinderfeestjes, welke producten in jou webwinkel
zijn het meest geschikt (als bijvoorbeeld cadeau) voor een
kinderfeestje?
Op dit moment is mijn assortiment nog niet heel uitgebreid voor
kinderen. Wel staat dat hoog op mijn verlanglijstje, maar doordat ik de
meeste producten zelf ontwerp kost dat tijd. Soms meer dan me lief is.
Speciaal voor Hiep en Hoera heb ik een free printable verjaardagslinger
gemaakt. Het is super simpel om te maken. Print en knip de slinger uit.
Vouw vervolgens de stippellijntjes naar achteren. Leg er een stukje
draad achterlangs en plak vervolgens het stukje papier, wat je naar
achter gevouwen hebt, vast.
Let op: deze slingers is alleen voor hele stoere jongens en meisjes! 🙂

Zelf ben ik eigenlijk altijd heel erg van de kleur, maar ik moet eerlijk bekennen dat ik de producten van Aly ook wel heel erg te gek vind en ze heeft nog veel meer moois dus neem snel een kijkje op Project-3.

Anne

One thought on “Bij Project-3 is alles monochroom

  1. Pingback: Een Monochroom feestje | Hiep en Hoera

Geef een reactie

