Feestje in de soep: het vijfde wiel aan de wagen

IMG_9907Het had zo´n mooie dag moeten worden. Het was tenslotte ook zijn verjaardag. Maar die werd niet gevierd…

Toen Bart vier jaar werd, werd zijn zusje zes jaar. Hij wist eigenlijk niet beter dan dat hij samen met zijn zus zijn verjaardag vierde. Ze waren namelijk tegelijkertijd jarig. Maar op Barts vierde verjaardag was het anders. Toen mocht zijn zus haar verjaardag voor het eerst vieren met een verjaardagsfeestje. En voor Bart was er niks georganiseerd.

Ja… die mocht toekijken hoe leuk zijn zus haar verjaardag vierde. “Er werden allemaal cadeautjes binnengedragen en op de keukentafel gezet. Mijn zus was helemaal uitgelaten met haar vijf vriendinnetjes. Ze kreeg al die cadeautjes en mocht ook nog leuke spelletjes doen. Ik kan me nog heel goed herinneren dat ik heel sip stond toe te kijken. Ik wilde ook cadeautjes, natuurlijk! Ik had geen cadeautjes en geen feestje!”

Lees ook: ‘Ik zat te snotteren op de bank, mijn dochter schaamde zich dood.’

En dus ging Bart klagen bij zijn moeder. Maar die reageerde heel nuchter: “Ach, jij mag over twee jaar ook je verjaardag vieren met vriendjes.”

Maar ja, daar had Bart op dat moment niets aan. “Ik had slechts een bijrol. Ik voelde mij echt het vijfde wiel aan de wagen.”

Heb jij ook een feestje in de soep verhaal? Wij zijn er dol op! Laat het ons weten via onze social media kanalen of stuur een mailtje naar: hiepenhoera1@gmail.com

 

 

Geef een reactie

