Een Monochroom feestje

Collage thema monochroom.jpg

Toen Merike mij voorstelde om als thema Monochroom te kiezen moest ik wel even slikken. In eerste instantie had ik geen enkele inspiratie, maar ik houdt wel van een uitdaging dus ik wilde niet direct nee zeggen. Ik besloot me eerst in het thema te verdiepen voordat ik een beslissing zou nemen. Toen ik wat meer onderzoek had gedaan viel eigenlijk alles al heel snel op zijn plek en wist ik precies wat ik wilde gaan vertellen (eigenlijk was het dus een van de makkelijkste thema’s tot nu toe 😉).

En nu zijn we al weer aan het einde gekomen hoog tijd dus om alle tips en ideeën die we de afgelopen weken hebben verzameld voor je op een rijtje te zetten. Zodat je als je dat wil een compleet monochroomfeestje kunt organiseren.

  • We begonnen met de leuke vleermuistraktaties van Manuela.
  • Te spannend? Dan hadden we ook nog tips hoe je een superschattige panda traktatie kunt maken.
  • En we hadden zelfs een derde traktatietip die wel iets meer tijd kost om te maken, maar dan heb je ook wel echt een knaller: hele lieve gehaakte uilentasjes. Ook heel leuk als activiteit tijdens een kinderfeestje.
  • Mooie uitnodigingen kun je natuurlijk prima zelf maken als je kunt handletteren. Merike ging op onderzoek uit en schreef er twee blogs over: Handlettering doe je zo en handlettering in de praktijk. Zijn de kinderen al wat groter dan is dit natuurlijk ook een superleuke activiteit tijdens het feestje.
  • Over activiteiten tijdens kinderfeestjes gesproken: Gea bedacht weer een paar ontzettend leuke knutsels om te maken tijdens een feestje.
  • Zeker bij een monochroom feestje kun je lekker los gaan op de aankleding, er is namelijk zoveel leuks te krijgen. Aly van de leuke webwinkel Project-3 maakte een gratis printable van een verjaardagsslinger voor ons, dus veel hoeft de aankleding niet te kosten 😉. Daarnaast vind je bij haar de leukste verjaardagskaarten en persoonlijke cadeautjes dus neem zeker even een kijkje.
  • Wil je echt uitpakken met de aankleding, neem dan snel een kijkje bij  The cherry on top, Bianca heeft zoveel moois in haar winkel dat het moeilijk zal worden om je in te houden. (Via de link op het blog vind je trouwens ook nog heel veel leuke printables en die kosten helemaal niks).
  • Ideeën voor het feestje zelf nodig? Jessica deelde haar leukste tips met ons voor een feestje in Japanse sferen.
  • Niet echt monochroom maar wel helemaal hip: een skatefeestje! Geen zin in gedoe thuis dan is dit een superleuk idee, waar de kinderen op hun eigen niveau leren skateboarden, succes gegarandeerd.
  • Natuurlijk mogen cadeautjes ook niet ontbreken. Kirsten selecteerde weer de allermooiste boeken en met een thema als monochroom ligt de nadruk deze keer vooral op de illustraties (heerlijk!).
  • Ook Marian ging onze uitdaging aan en zocht in haar webwinkel de leukste monochroom cadeautjes uit.
  • En natuurlijk mocht mijn eigen StudioKisa ook niet ontbreken! Ik ben druk bezig met een nieuw product dat heel goed binnen het thema monochroom past, het is nog niet klaar maar ik gaf wel alvast een sneak preview.

Maandag starten we met een nieuw thema dat helemaal past bij de tijd van het jaar. Verder verklap ik nog even helemaal niks.

Anne

Geef een reactie

