Onverwacht superleuk: cadeautip!

IMG_0701Dit is echt zo ontzettend leuk en waarom hebben we er nog niemand over gehoord? Nou ja, iemand moet de eerste zijn, laten we maar zeggen.

Even geleden was ik in de Zeeman en stond te wachten voor de kassa. In een hoekje onder een verkoopbak zak ik een doorzichtige doos staan met leuke figuurtjes erop. Ik zag dat je de figuurtjes moest maken met flexibele stukjes plastic (zie foto) met vier hoeken. In de hoekjes zat of een gat of een stukje dat er uitsteekt. Daarmee kun je ze aan elkaar klikken. De verschillende stukjes hebben verschillende kleuren: rood, geel, blauw, oranje of groen.

IMG_0702

De hele doos met 240 stukjes (genaamd Flex Puzzle –  in my mind) kostte nog geen 4 euro. Ik besloot het te kopen voor op vakantie. Stopte het in mijn tas en zette het ons tuinhuis. Voor de vakantie…

Maar ik liep er steeds langs en kon mijn nieuwsgierigheid niet bedwingen en opende het toch. De belangstelling van mijn zoontje (drie) was direct gewekt. Het idee dat je van die losse stukjes echt wat kon maken, was natuurlijk enig. En dus begon hij mee te doen.  En we hielden niet op.

Toen ik laatst naar een verjaardag van een tante ging, besloot ik het mee te nemen. Eens kijken of de kinderen daar er ook op aan zouden slaan. En ja hoor. Binnen no time speelden kinderen van 3 tot 12 er – moet ik zeggen-  best wel lang mee. Wat een fantasie kwam er naar boven! De een maakte een brug, de ander een piratenlap voor z’n oog, een bal, een ster… en als klap op de vuurpijl werden alle stukjes aan elkaar geregen en zwierde er een heel lang lint door de kamer. Hilariteit alom.

Kortom, zit je nog verlegen om een cadeau? Dit is een absolute aanrader!

 

Geef een reactie

